مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد:

روابط عمومی، اهرم افزایش رضایت عمومی از سازمان‌ها

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از روابط عمومی به ‌عنوان امن‌تر واحد در هر سازمان و نهادی برای ایجاد ارتباط بین مردم و مجموعه‌های مذکور و انتقال خواسته‌های عمومی نام برد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در نشستی که با مدیر و کارکنان روابط عمومی این سازمان به مناسبت گرامیداشت هفته روابط عمومی برگزار شد، ضمن تبریک این هفته به فعالان عرصه ارتباطات و خبر اظهار داشت: اهمیت حوزه روابط عمومی به‌ویژه در این روزها که رویکرد حوزه رسانه و خبر و انتظارات مردم به‌ عنوان اساسی‌ترین رکن حکومت، متفاوت شده، بیش ‌از پیش است.

وی بر لزوم توجه و برآوردن خواسته‌های به‌حق مردم تاکید کرد و ادامه داد: روابط عمومی‌ها همچنان که از نامشان پیداست، قابل‌اعتمادترین و آرامش‌بخش‌ترین واحد یک اداره برای مراجعه مردم و دریافت نقطه نظرات آنها هستند و شاید بهترین پل ارتباطی سازمان با داخل و خارج کشور، محسوب شوند.

مومنی افزود: برای انعکاس بهتر و همگام شدن با رویکردهای نوین دنیای خبر و رسانه، باید ابزار، امکانات، برنامه‌ها، نیروی انسانی و نگاه روابط عمومی به‌روز باشد تا بتواند نقاط ضعف و قوت سازمان را با توجه به نظرات مردمی یافته و برای حل آنها راهکار ارائه دهد.

 

روابط عمومی بخشی از بدنه اجتماع است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، نقش روابط عمومی‌ها را به قاضی و تحلیلگر علمی وقایع و حوادث جامعه تشبیه کرد و گفت: حضور در بدنه جامعه و تحلیل علمی اتفاقات، از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها در عصر حاضر است و این واحد با توجه به نقش ارتباطی‌اش باید با سعه‌صدر گوش شنوایی برای دریافت نارضایتی‌ها و انتقادات مردم هم باشد.

وی همچنین بر نقش نظارتی روابط عمومی بر عملکرد بخش‌های دیگر سازمانی اشاره کرد و عنوان داشت: پیدا کردن نقاط ضعف داخلی برای رفع نارضایتی‌های مردمی و شفافیت در بیان کاستی‌های سایر بخش‌های سازمان، نه ‌تنها اعتماد مردم را به روابط عمومی افزایش می‌دهد که با ارائه یک ارزیابی تحلیلی، در برطرف کردن نواقص کار سازمان و افزایش رضایتمندی عمومی نقشی تاثیرگذار دارد.

به گفته مومنی، در عصر حاضر، فضای مجازی بدون مدیریت، یک اشکال فرهنگی است که مختص جزیره یا کشور نبوده و نیازمند توجه بیشتر بر محتوای اخباری است که در این فضا منتشر می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: عواقب انتشار محتوای تولید شده و انتشار آن میان جامعه بسیار مهم است، زیرا دامنه تاثیرگذاری اخبار گسترده بوده و به ‌شدت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مومنی بر لزوم استفاده از نظر کارشناسی افراد آگاه به حوزه‌های جامعه‌شناسی، آسیب‌های اجتماعی و… در ارائه گزارش‌های تحلیلی تاکید کرد و بیان داشت: مهم‌ترین مطلب در تهیه یک خبر، محتوای آن است که می‌تواند سال‌ها بر عملکرد یا شناخت دیگران از یک سازمان اثر بگذارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل خواست تا به‌ عنوان جزیی از بدنه اجتماع، مشکلات این منطقه را ارزیابی کرده و با برقراری تعامل با روابط عمومی سایر مناطق و پیوستگی تحلیل‌های ارائه شده، راهکارهای مناسبی برای برون‌رفت از نقاط ضعف در این بخش‌های کشور ارائه دهند و گفت: با اصلاح و انسجام ساختار داخلی و برنامه‌ریزی صحیح و علمی در روابط عمومی و ایجاد ارتباط با بدنه اجتماع، در سال جهش تولید می‌توانید در عرصه تولید محتوا، نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنید.

در ادامه این نشست، حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم به ارائه گزارشی از عملکرد ۸ماهه این مدیریت پرداخت.

در پایان این نشست، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اهدای لوح تقدیری از  تلاش‌های بی‌وقفه حسین مرادی در راستای حمایت و بازتاب برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان در کشور قدردانی کرد و از فعالیت‌های ارزنده کارکنان مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد قشم نیز با اهدای شاخه‌های گل تقدیر نمود.