مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد:

صادرات ۲۳۵میلیون دلاری از ارس در نیمه نخست سال۱۴۰۱

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات 235میلیون دلاری ارس در نیمه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: صادرات ارس شامل چهار بخش صادرات قطعی، صادرات کالاهای داخلی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی می‌باشد.‌

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مجید کیانی افزود: صادرات کالای داخلی منطقه درطول ۶ماه سال جاری ۳۰میلیون دلار بوده است که به نسبت مدت مشابه ۳درصد رشد داشته است. همچنین صادرات مجدد نیز در این مدت به نسبت سال قبل ۱۱درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: نیمه اول سال گذشته ۳۹هزار و ۲۵۱تن به ارزش ۵هزار و ۱۶۱میلیارد ریال صادرات قطعی رخ داده که این رقم در شش‌ماهه اول سال جاری به حجم ۱۳۵هزار تن و ارزش ریالی ۲۳هزار و ۵۷۳میلیارد ریال رسیده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: براساس صادرات قطعی انجام شده، عمده این اقلام صادراتی شامل شمش فولادی، قیرنفت و هیدروکربن سبک و سنگین، محصولات گلخانه‌ای، خشکبار، کیسه و رول پلاستیکی و پلی‌پروپیلینی، جامبوبگ، چای سیاه، شمش آلومینیوم، تخته و ام‌دی‌اف و… بوده است و به کشورهای ترکیه، فدراسیون روسیه، آذربایجان، عراق، گرجستان، ارمنستان، مراکش، قزاقستان و ترکمنستان صادر شده است.