مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با روسای تعاونی صیادان جزیره قشم اظهار داشت:

صیادی به روش‌های سنتی در جزیره قشم؛ جاذبه‌ای نوین در حوزه گردشگری کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: روش‌های صید و صیادی سنتی می‌تواند به عنوان جاذبه‌ای نوین در حوزه گردشگری کشور به علاقه‌مندان و گردشگران معرفی شده و ذائقه‌ای جدید در این صنعت ایجاد کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی درویش‌پور در دیدار با روسای تعاونی صیادان جزیره قشم با اشاره به اینکه صیادی میراث معنوی و یادگار نیاکان قشم است و ارتزاق بسیاری از بومیان منطقه از نعمات خدادادی دریا است، اظهار داشت: در روش‌های سنتی که به صورت انتظاری انجام می‌شود، هیچ آسیبی به ذخایر آبزیان وارد نشده و کاملا منطبق با ضوابط زیست محیطی می‌باشد‌‌.

وی، ساماندهی اسکله‌های صیادی، طراحی جایگاه سوخت مشخص، مکان‌یابی و طراحی بازار ماهی فروشان با امکان بسته‌بندی مناسب و ایجاد صنایع تبدیلی این حوزه را از نیازهای جزیره دانسته و بیان کرد: باید در این زمینه گام‌های موثری برداشته شود.

درویش‌پور، خطوط ساحلی جزیره و حریم دریا را جزء دارایی‌ها و سرمایه‌های ملی و متعلق به همه مردم دانسته و افزود: این قول را به مردم و ساکنان جزیره می‌دهم که تا زمانی که در قشم حضور داشته باشم، اجازه واگذاری زمین در خطوط ساحلی را نخواهم‌ داد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان توانمندسازی جوامع محلی و بومیان را از اهداف سازمان دانسته و تاکید کرد: تشکیل تعاونی‌هایی برای توسعه مزارع پرورش میگو در دستورکار سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد و ان‌شالله به زودی شاهد اشتغال جوانان در این مزارع خواهیم بود.