مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اعلام کرد:

ضرورت تامین الکل برای واحدهای تولیدی چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن اعلام شناسایی نقاط پرخطر و کمک‌رسانی به حدود ۷۰حاشیه‌نشین در منطقه چابهار، از نیاز الکل و پارچه ماسک واحدهای تولیدی برای تولید تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا خبر داد و گفت: اگر مواد اولیه تامین شود به طور حتم می‌توان به غیر از چابهار، بخشی از نیاز سایر حوزه‌ها را نیز تامین نمود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران و فراگیر شدن آن در کل کشور، در روزهای اخیر اعلام شد که شهر چابهار و منطقه آزاد چابهار نیز درگیر این موضوع شده‌اند؛ از این‌رو مسئولان در منطقه اعلام کردند با تشکیل ستاد پیشگیری از کرونا اقداماتی ازجمله تعطیلی بازارها و یا فعالیت‌های اقتصادی و همچنین عدم پذیرش مسافر در منطقه صورت گرفته است.

اما آخرین وضعیت منطقه آزاد چابهار و به ویژه بخش‌های حاشیه‌ای شهر چابهار موضوعی است که در گفت‌وگو با عبدالرحیم کردی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مدت نقاط پرخطر چابهار شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: با برنامه‌هایی که در دستورکار قرار گرفت، سعی بر این بود که بخش‌های حاشیه‌نشینی را تحت کنترل قرار دهیم، چراکه در چابهار حدود ۷۰هزار حاشیه‌نشین وجود دارد که اگر درگیر این ویروس شوند، بسیار مسئله‌ساز خواهد بود، از این‌رو با شناسایی این مناطق پرخطر توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد  این محل‌ها را در چند نوبت ضدعفونی و گندزدایی کنیم.

کردی افزود: در عین حال بررسی‌هایی انجام شده تا بتوان اقلام مورد نیاز و تجهیزات مقابله با کرونا را در اختیار بخش‌های حاشیه‌نشینی قرار داده و از شیوع ویروس در این مناطق تا حد ممکن پیشگیری شود.

 

سهمیه الکل برای چابهار تامین شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه به وضعیت تامین و تولید تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا در منطقه اشاره کرد و توضیح داد: از همان ابتدا با مذاکراتی که با فعالان و تولیدکنندگان داشتیم، واحدهای تولیدی اقدام به اصلاح خط تولید جهت تولید اقلام ضروری مورد نیاز همچون مایع ضدعفونی مورد نیاز کردند؛ به طوری که حتی واحدهای تولید عطر و ادکلن به سمت تولید مواد ضدعفونی‌کننده رفتند، اما مسئله اینجاست که با معضل کمبود مواد اولیه به ویژه الکل مواجه هستیم که اگر دستگاه‌های ذیربط در اختیار ما قرار دهند به طور حتم منطقه آزاد چابهار می‌تواند نه تنها نیاز چابهار را از این لحاظ تامین کند، بلکه نیاز بخشی از کشور را تامین خواهد کرد.

کردی با بیان اینکه مذاکراتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای اعلام نیاز و تامین نیازهای کادر درمان و پزشکی داشته‌ایم، ادامه داد: از این جهت واحد تولیدی تجهیزات پزشکی آماده است تا نسبت به تولید نیازها اقدام کند این در حالی است که تولید گان (لباس کادر درمان) آغاز شده و  تولید ماسک را نیز انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: با واحدهای تولید پلاستیک نیز مذاکراتی انجام شده که بتوانند تولید دستکش انجام دهند که اگر دستگاه مورد نیاز آنها تامین شود، می‌تواند دغدغه تولید در این بخش را نیز تا حد زیادی برطرف کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در چابهار گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و استفاده از ظرفیت موسسه خیریه طلوع بی‌نشان‌ها، قرار است اقشار آسیب‌پذیر درمانی ازجمله دیابتی‌ها و سرطانی‌ها شناسایی و اطلاعات آنها را دریافت کنیم که در صورت بروز مشکل بتوان نیازهای دارویی و بهداشتی آنها را تامین و به آنها تحویل داد تا از خانه خارج نشده و کمترین عبور و مرور را داشته باشند.

 

به چابهار نیایید

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار که اخیرا از مردم خواسته بود که به چابهار نروند، بار دیگر  از مردم خواست که به هیچ عنوان به چابهار سفر نکنند و گفت: بی‌توجهی به این موضوع باعث می‌شود که خودشان در این سفر با مشکل مواجه شوند، چراکه ما در گیت‌های ورودی غربالگری انجام می‌دهیم و از سوی دیگر نه هتل‌ها و نه خانه‌ها به هیچ عنوان پذیرش مهمان ندارند و امکان برپایی کمپ نیز وجود ندارد.

کردی افزود: از سوی دیگر واحدهای تجاری کاملا بسته هستند و در نهایت ورود به چابهار برای آنها مطلوب نخواهد بود. بهترین راه مقابله و پیشگیری از این بیماری در خانه ماندن و رعایت توصیه‌های بهداشتی است که باید به آن توجه داشته باشند.