مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد:

عدالت‌محوری و ارائه پاسخ شفاف به مراجعین، رویکرد سازمان منطقه آزاد قشم

مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: گشاده‌رویی، تکریم ارباب‌رجوع، ارائه پاسخ شفاف به مراجعین و بهره‌گیری از رویکرد مشاوره‌ای برای رفع مشکلات مردم، جزو تاکیدات رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در دولت مردمی است و توسط این مدیریت با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سید‌نبی‌الله موسوی اظهار کرد: در آموزه‌های دینی ما بر بازرسی از فرآیندها تاکید شده است و امام علی(ع) در فرازهایی از نهج‌البلاغه درخصوص نظارت، ارزیابی و بازرسی می‌فرماید: «ای مالک تمام کارهای کارگزارانت را تحت‌نظر بگیر و بازرسانی مخفی از کسانی که اهل صدق و وفا هستند بر آنان بگمار، زیر نظر داشتن امور کارگزاران به صورت پنهان و مخفی آنان را وادار به امانتداری و مدارا با رعیت می‌نماید‌».

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با اصلاح‌های فرآیندهای این مدیریت هم در حوزه بازرسی و نظارت و هم در حوزه رسیدگی به شکایت رضایت مراجعین را به میزان چشمگیری افزایش دهیم.

مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در رویکرد جدید سعی می‌کنیم با افزایش نظارت بر حسن انجام امور واحدهای سازمانی، از ایجاد تنش‌ها و تعارضات پیشگیری کنیم و در صورتی که به هردلیل چالشی بین ارباب‌رجوع و یکی از واحدهای سازمانی به وجود آید، با پیگیری به‌هنگام و ارائه پاسخ شفاف، بهترین نتیجه که منتج به رضایت ارباب‌رجوع باشد، کسب شود.

موسوی با تاکید بر استقرار نگاه نظارتی بر واحدهای سازمان، افزود: میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و فرآیندهای سازمانی، نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب‌رجوع و پیگیری تخلفات و نارضایتی‌های احتمالی، از مهم‌ترین اهدافی است که توسط بازرس‌های سازمان سنجیده می‌شود.

مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: هم‌اکنون شهروندان می‌توانند از طریق دیدارهای مردمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، مراجعه حضوری و استفاده از سامانه‌های‌های دیجیتال رسیدگی به شکایات با ما در ارتباط باشند.

به گفته وی؛ سامانه شکایات سازمان بازرسی کل کشور به نشانی‌‌ www.shekayat.bazresi.ir، سامانه رسیدگی به شکایات در سایت سازمان به نشانی www.Qeshm.ir، سامانه ارتباط مردمی سامد نهاد ریاست جمهوری به نشانی www.111.ir، ازجمله ابزارهای هستند که مردم می‌توانند با ثبت درخواست در آنها، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

موسوی یادآور شد: صندوق‌های رسیدگی به شکایات مستقر در واحدها سازمانی و تلفن گویایی ۰۷۶۳۵۲۵۲۹۵۲ از دیگر پل‌های ارتباطی سازمان با شهروندان برای دریافت گزارش‌ها و درخواست‌های واصله هستند.

مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پاسخگویی و مردمداری در واحدهای سازمانی را ارتقاء دهیم و در این مسیر ارتقای فرهنگ سازمانی در راستای پاسخگویی به ارباب‌رجوع را جزو اولویت‌های کاری خود می‌دانیم.