رئیس کمیته نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد خدمات سفر قشم اعلام کرد:

تعطیلی و یا محدودیت فعالیت بخش عمده‌ای از اصناف و مشاغل در جزیره قشم

رئیس کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: فعالیت بخش عمده‌ای از اصناف و مشاغل در جزیره قشم همانند همه شهرهای کشور براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران تعطیل یا محدود شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حامد افضلی‌نیکو با بیان این مطلب افزود: طبق پیوست شماره یک این مصوبه که تحت عنوان جدول مشاغل به ما ابلاغ شد پاساژها، مراکز خرید، نمایشگاه‌های حضوری، خشکشویی‌ها، لوکس و کادویی فروشی‌ها، فروشگاه‌های لوازم خانگی، پوشاک و قطعات یدکی، پارچه فروشی‌ها و قنادی‌ها در قشم باید تعطیل باشند.

وی اسباب‌بازی فروشی‌ها، فرش و موکت فروشی‌ها، بازارهای روز موقت، مصالح فروشی‌ها، آهن فروشی‌ها، عرضه کننده‌های لوازم و مواد دخانی را نیز از دیگر اصناف اعلام کرد که طبق مصوبه مذکور فعالیت‌شان در قشم ممنوع است.

به گفته وی صنف‌هایی مانند قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، کافه‌تریاها، تالارهای پذیرایی، استخرها، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، آموزشگاه‌ها، چاپخانه‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، آتلیه و عکاسی، خیاطی‌ها، خرازی‌ها و آرایشگاه‌های زنانه و مردانه نیز در قشم براساس این مصوبه باید تعطیل باشند.

افضلی‌نیکو درباره مشاغلی که طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا فعالیت‌شان محدود اعلام شده است نیز گفت: این مشاغل شامل دفاتر پیشخوان، پلیس به علاوه‌۱۰، الکترونیک قوه‌قضائیه، ثبت اسناد رسمی و الکترونیک شهری و صرافی‌ها و بانک‌هاست که با شرایطی می‌توانند در قشم فعالیت کنند.

رئیس کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تصریح کرد: برای آن دسته از مشاغلی که در این مصوبه اعلام شده فعال باشند عبارت «‌نباید تعطیل شوند‌» به کار برده شده است، یعنی مشاغل و مکان‌هایی هستند که در هیچ شرایطی تعطیل نمی‌شوند، ازجمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، سوپرمارکت‌ها و پمپ بنزین‌ها که حتی ۲۴ساعته نیز می‌توانند به مردم خدمات ارائه کنند.

وی میوه و سبزی فروشی‌ها، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، لبنیاتی‌ها، نانوایی‌ها، مراکز تهیه غذاهای آماده بیرون‌بر، تعمیر و تاسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو و مواد غذایی و داروخانه‌ها را از عمده اصناف و مشاغلی عنوان کرد که طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران در قشم نباید تعطیل شوند.

افضلی‌نیکو با اشاره به رعایت مفاد کل این مصوبه از سوی اکثریت اصناف شریف قشم و سایر شهرها و روستاهای جزیره گفت: البته برخی از اصناف غیرضروری بنا به دلایلی از بستن واحدهای خود سرباز می‌زدند که با حضور بازرسان کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در این واحدها و توجیه صاحبان‌شان، این واحدها نیز بسته شد.

رئیس کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم همچنین از تخلیه برخی از پارک‌ها و کمپ پارک‌ها در جزیره قشم که تعدادی از شهروندان در آنها تجمع می‌کردند، خبر داد و یادآور شد: این اقدام با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان قشم انجام شد و این شهروندان عزیز پس از توضیحات بازرسان کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم این اماکن را ترک کردند.