مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

لزوم اتخاذ نگاه علمی به برنامه‌ها و اهداف در راستای شعار «ایران قوی، کیش زیبا»

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در راستای برنامه‌های در دست اجرا جهت عمل به شعار «ایران قوی، کیش زیبا» گفت: جزیره کیش برای ایران قوی نیازمند عملیاتی کردن چند کلیدواژه است، ازجمله آنها می‌توان به نگاه امیدآفرین برای پیشرفت و رشد، نگاه علمی به مسائل و ریل‌گذاری در اجرای برنامه‌ها بر مبنای علمی اشاره کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته کیش برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات در کیش و یا هیچ جای دیگر یک شبه به جود نمی‌آیند که یک شبه بتوان آنها را رفع کرد، بلکه برای آن باید زیرساخت‌های بهتری فراهم کرد.

وی در مورد مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته طی تصدی ۸ماهه وی در سازمان منطقه آزاد کیش اذعان نمود: نگاه به مقوله سرمایه‌گذاری و نیز جذب گردشگر در جزیره‌ای مانند کیش باید بلندمدت و حداقل ۱۰ساله باشد، کمااینکه مشکلات به‌وجود آمده و انباشته شده نیز باید به مرور زمان رفع و رجوع شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه افزود: اگر کشور قوی نداشته باشیم، بسیاری از گروه‌ها می‌خواهند خواسته خود را به ما دیکته کنند و به همین دلیل هر کدام از ما وظیفه نمایش ایران قوی را داریم، نه فقط در حرف، بلکه باید به آن عمل کرد. اگر ایران قوی داشته باشیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. جزیره کیش برای ایران قوی نیازمند عملیاتی کردن چند کلیدواژه است، ازجمله آنها می‌توان به نگاه امیدآفرین برای پیشرفت و رشد، نگاه علمی به مسائل و ریل‌گذاری در اجرای برنامه‌ها بر مبنای علمی اشاره کرد.

کشاورز با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای اجرای برنامه‌ها داریم، اذعان نمود: با عملیاتی کردن این ظرفیت‌ها، به پیشرفت برای آینده دست می‌یابیم که هفته کیش یکی از راهکارهای معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها به شهروندان داخل و گردشگران خارجی است. ظرفیت‌های مغفول مانده با برنامه‌ریزی عملیاتی خواهد شد و دورنمای خواهرخواندگی با مناطقی در دیگر نقاط دنیا که چشم‌انداز و اهداف یکسان دارند، باید به ثمر برسد که در دو چشم‌انداز تجاری-مالی و گردشگری موردتوجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این‌که در شرایط کنونی باید به دنبال برنامه‌هایی برای ایجاد نشاط در جامعه باشیم، گفت: در وقایع اخیر، جزیره کیش به شدت از عدم حضور گردشگر در بازار، هتل، مجموعه‌های تفریحی آسیب ‌دیده است؛ راه اعتراض در کشور باز است، اما وقتی تبدیل به اغتشاش شود، موجب خسارت به افراد خارج از دایره موضوع می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: می‌توان در هر سال با ایجاد مزیت در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری و حتی در بازار با مشارکت اصناف، بسته‌هایی برای اقشار مختلف تعریف کرد؛ به همین دلیل روز کیش کافی نبود و آن را به هفته این جزیره تبدیل کردیم. برگزاری هفته کیش با ۳۰رویداد، شامل ۱۵برنامه ورزشی، ۹برنامه تفریحی و ۶برنامه فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده است.

کشاورز ادامه داد: سه جشن در سه منطقه برای ۳روز، اجرای گروه‌های موسیقی، گرامیداشت روز کیش همراه با رونمایی‌ها، کارناوال خودروها و موتورها، نمایش عروسکی در اسکله تفریحی، رویدادهای فرهنگی و ۱۳رویداد ورزشی شامل مسابقات کشور قهرمانی کشوری دوچرخه‌سواری و یخ‌نوردی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

به گفته وی؛ در کنار ۳۰رویداد مختلف در هفته کیش، سه رونمایی از سامانه رویدادهای کیش برای رصد برنامه‌ها یک‌سال آینده، سامانه فروش خدمات گردشگری برای ارائه نرخ واقعی بلیت، تور و هتل و سامانه نقشه جامع گردشگری کیش برای انواع گردشگری‌ها شامل دانش‌بنیان، صنعت غذا، تندرستی، تولیدات صنعتی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی در دستورکار قرار دارد.

کشاورز همچنین با اشاره به شرایط کنونی تصریح کرد: بی‌شک زندگی افراد باید بچرخد و به همین دلیل اعتصاب و اغتشاش مورد تایید نیست و فضای شاد نیاز امروز جامعه است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با اشاره به برگزاری جام‌جهانی فوتبال قطر‌۲۰۲۲ خاطرنشان کرد: از ۸سال پیش که قطر میزبان قطعی جام‌جهانی شد، باید اقدامات لازم برای پشتیبانی از این کشور انجام می‌گرفت، اما در ۷سال نخست هیچ زیرساختی فراهم نشد، اما در یک‌سال اخیر تلاش‌های لازم انجام شد و ایران آمادگی برای تامین برخی نیازهای این کشور را دارد.

لازم به ذکر است، هفته کیش از ۱۸ لغایت ۲۴آبان‌ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود و در روز ۲۰آبان که روز کیش نامگذاری شده است، برنامه‌های مختلفی برای گردشگران و بازدیدکنندگان از سوی سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری بخش خصوصی جزیره در نظر گرفته شده است.