رئیس هیات ‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد:

لزوم ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جزیره قشم

رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر لزوم ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به منظور افزایش رفاه شهروندان در قشم تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در نشست با شرکت‌های تاکسیرانی جزیره پس از شنیدن چالش‌ها و درخواست‌های این صنف، گفت: در سال‌های گذشته هیچ برنامه‌ریزی برای ارتقای وضعیت حمل‌ونقل قشم انجام نشده و قانون ممنوعیت واردات خودرو نیز موجب شده این ناوگان هم‌اکنون در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ممنوعیت واردات خودرو در مناطق آزاد برخلاف قوانین و روح این مناطق است و پس از اصلاح قانون در هفته‌های پیش‌رو اولویت نخست ما در منطقه آزاد قشم نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی است.

فتح‌الهی همچنین با تاکید بر راه‌اندازی خط ویژه قشم-‌باسعیدو، افزود: امروز راه‌اندازی مسیر حمل‌ونقل عمومی از قشم تا غربی‌ترین روستاهای غرب جزیره یکی از مطالبات جدی مردم است.

رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام آمادگی سازمان متبوع خود، از راه‌اندازی این مسیر از شرکت‌های تاکسیرانی که مجوز و امکان قانونی برای حل این موضوع دارند درخواست کرد هرچه زودتر در این خصوص اقدام کنند.

بنا بر این گزارش، تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت‌های تاکسیرانی، اختصاص تسهیلات بانکی، را‎ه‌اندازی مرکز متمرکز دفاتر شرکت‌ها، راه‌اندازی ایستگاه‌های تاکسی و حل مشکلات نوسازی تاکسی‌ها از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد.