مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

لزوم هم‌افزایی و همکاری میان همه دستگاه‌ها در جهت توسعه متوازن جزیره کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از شناسایی و رفع مشکلات توسط ادارات و دستگاه‌های کیش خبر داد و بر لزوم رفع آنها تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در نودودومین جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد کیش که در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد؛ با بیان اینکه مشکلات بنا‌بر نیاز در سال باید احصاء و رسیدگی به آنها را زمان‌بندی کرد، گفت: موضوعات مطرح شده باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در جهت رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی مشکلات موجود در جزیره کیش را ناشی از طرح توسعه نامتوازن عنوان کرد و اظهار داشت: براساس طرح جامع در حوزه مسکن ۶۰درصد پیشرفت وجود داشته است که نیاز بخش متوسط را برطرف نکرده و به علت نبود توازن در طرح توسعه کیش، زیر‌ساخت‌ها در این حوزه تنها ۱۵درصد پیشرفت و رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ادارات و دستگاه‌ها باید با شناسایی مشکلات حوزه‌های خود، در جهت رفع آن تلاش کرده و تنها سازمان را مسئول پیگیری، رسیدگی و رفع آنها عنوان نکنند.

کشاورز با تاکید بر این موضوع که مشکلاتی که در سنوات گذشته به وجود آمده است یک شبه قابل حل نخواهد بود، عنوان کرد: مسئولان وظیفه دارند با برطرف کردن مشکلات و با تلاش مضاعف به مردم خدمت کنند و در مقابل نیز مردم با همدلی و انتظارات معقول با سازمان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان این که مجموعه‌ها باید در جلسات انتقادهای صریح از فعالیت یکدیگر داشته باشند، اظهار کرد: با تغییر روش جلسات به سمت موضوع‌محور شدن فعالیت‌های انجام شده باید به‌گونه‌ای باشد که مردم نتیجه آن را به خوبی مشاهده نمایند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این موضوع که مشکلات مردم را شنیده و برای رسیدگی و رفع آنها تلاش خواهیم کرد، اذعان داشت: تنها شنیدن مشکلات کافی نبوده و سعی ما بر این است تا بازخورد مناسبی در این خصوص ارائه کنیم.

کشاورز با اشاره به مشکلات موجود در زیرساخت‌های آب و برق  کیش گفت: باید نسبت به افزایش ظرفیت تولید آب و برق در سنوات پیش اقدامات لازم انجام می‌شد تا میزان تولید و مصرف در این حوزه با هم برابر نشود.

وی، اتحاد و همکاری میان دستگاه‌ها و ادارات را موجب بالا رفتن بازده کاری عنوان کرد و بیان داشت: در نتیجه همکاری میان دو شرکت تولید برق فعال کیش ۱۵مگاوات میزان تولید افزایش داشته تا جزیره کیش با معضل قطعی برق در تابستان روبه‌رو نشود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این‌که اقدامات مختلفی جهت عبور از بحران آب و برق در دستورکار سازمان قرار گرفته است، افزود: با به نتیجه رسیدن تلاش‌ها، در آینده‌ای نزدیک در حدود ۳۰مگاوات به ظرفیت تولید برق جزیره افزایش خواهد یافت.

کشاورز با بیان این نکته که سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان بالاترین نهاد اجرایی و حاکمیتی از راهکارهای ارائه شده سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی استقبال می‌‌کند، اظهار داشت: اقداماتی درخصوص رفع  مشکل خانه‌های شبانه، موضوع پسماند، زباله، خودرو و مسکن انجام شده است که نتیجه آن در زمان مناسب به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی از ارسال ۵نامه درخصوص واردات خودرو به وزارت صمت خبر داد و عنوان کرد: واردات خودرو نیاز به هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مرتبط با آن را دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان درخصوص میزان اجاره‌بهاء مسکن در کیش خاطرنشان کرد: مالکان مسکن‌ها با پیروی از قانون و براساس نرخ متعارف، اجاره‌بهاء را افزایش دهند.

همچنین در این جلسه، امام‌جمعه اهل تسنن کیش با بیان این که مردم کیش شایسته خدمت‌رسانی مناسب هستند، بیان داشت: با توجه به عدم اجرای صحیح قانون چگونگی مناطق آزاد، ساکنان و فعالان اقتصادی این توقع را دارند که جزیره کیش در مسیر صحیح آن بازگشته و طبق قانون خود و مناطق آزاد اداره شود.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به رشد نامتعارف اجاره‌بهاء مسکن در کیش عنوان کرد: این امر موجب نارضایتی ساکنان کیش شده است و باید نسبت به رفع مشکلات معیشتی و مسکن مردم تصمیمات لازم اتخاذ و اجرایی گردد.

در ادامه، رئیس اداره پست کیش نیز در این جلسه با اشاره به برخی از مشکلات اداره پست کیش عنوان کرد: ارائه نشدن خدمات پست اینترنتی، نصب نشدن پلاک کدپستی ۱۰رقمی روی درب منازل مسکونی و اماکن تجاری و کمبود فضای تجزیه و مبادلات پستی ازجمله مشکلاتی است که باید به آنها رسیدگی شود.

حسن‌زاده، با اشاره به برگزاری همایش روز جهانی تمبر اظهار کرد: این همایش روز ۱۷مهرماه و با حضور کشور‌های عضو اتحادیه جهانی پست برگزار می‌شود که در این رویداد از تمبر یادگاری روز کیش رونمایی خواهد شد.

رئیس اداره پست کیش در پایان گفت: از دیگر برنامه‌های اداره پست کیش، نصب پلاک هوشمند کدپستی ۱۰رقمی در سال جاری است.