مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار: قرارداد با شرکت هندی؛ صرفا اپراتوری فاز یک ترمینال بندر شهیدبهشتی است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: قرارداد با شرکت هندی، صرفا در قالب اپراتوری فاز یک ترمینال بندر شهیدبهشتی است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کردی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره‌برداری از ترمینال فاز […]

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: قرارداد با شرکت هندی، صرفا در قالب اپراتوری فاز یک ترمینال بندر شهیدبهشتی است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کردی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره‌برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی، افزود: این قرارداد در قالب‌BOT است که به مفهوم ساخت، بهره‌برداری و انتقال مالکیت است و در مدت زمان مشخصی مدنظر قرار می‌گیرد و در نهایت نیز تجهیزات و امکانات مهیا شده، در بندر باقی می‌ماند، صرفا قراردادی اپراتوری است که به منظور بهره‌برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی مدنظر قرار گرفته است.

کردی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی آگاهانه و ناآگاهانه موضوع واگذاری بندر چابهار را مطرح می‌کنند، گفت: قرارداد منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره‌برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی صرفا اپراتوری است و امکان مذاکره و جذب سرمایه‌گذار برای سایر بخش‌های بندر شهید بهشتی چابهار وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: بندر شهید بهشتی چابهار، بندری استراتژیک است و هدف کلان کشور این است که این بندر در مقیاس، جایگاه و قواره‌ای بین‌المللی فعالیت کند. تحقق هدف مذکور با انعقاد قرارداد با شرکتی هندی در دستور کار قرار گرفته و در سایر بنادر کشور نیز شاهد انعقاد قراردادهایی در قالب اپراتوری با بخش خصوصی داخلی هستیم.