مدیر ژئوپارک جهانی قشم خبر داد: حضور ژئوپارک جهانی قشم در هشتمین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی ایتالیا

هشتمین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو در ایتالیا با حضور مدیر ژئوپارک جهانی قشم به عنوان رییس بخش تخصصی و عضو کمیته علمی این کنفرانس برگزار می‌شود. به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا امری کاظمی از آغاز برپایی این کنفرانس در تاریخ ۱۷شهریورماه سال جاری در کشور ایتالیا خبر داد و افزود: در این […]

هشتمین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو در ایتالیا با حضور مدیر ژئوپارک جهانی قشم به عنوان رییس بخش تخصصی و عضو کمیته علمی این کنفرانس برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا امری کاظمی از آغاز برپایی این کنفرانس در تاریخ ۱۷شهریورماه سال جاری در کشور ایتالیا خبر داد و افزود: در این کنفرانس که به مدت ۱۰روز ادامه خواهد داشت، ریاست پنل تخصصی کنفرانس به عنوان عضو کمیته علمی همایش، برعهده ژئوپارک جهانی قشم گذاشته شده است.

وی با اشاره به برنامه کاری گسترده ژئوپارک جهانی قشم در این کنفرانس گفت: شرکت در جلسات کمیته‌های اجرایی و راهبری شبکه‌های جهانی، شرکت در جلسات توجیهی ارزیابان رسمی یونسکو و ارائه چهار مقاله در هشتمین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی ایتالیا، بخش‌هایی از این برنامه کاری می‌باشد.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم ادامه داد: مشارکت در تهیه برنامه اجرایی و ارائه نظر برای فعالیت‌های راهبردی سه سال آینده ژئوپارک‌های جزیره‌ای نیز قسمت دیگری از این فعالیت‌هاست.

 

درخشش ژئوپارک جهانی قشم در عرصه بین‌الملل

امری کاظمی با تاکید بر عضویت ژئوپارک قشم در شبکه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو و کسب عنوان  محور ژئوپارک‌های جهانی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا توسط این سازمان اظهار داشت: یکی از الزامات این عضویت، حضور در عرصه بین‌الملل و تبادل اطلاعات با سایر ژئوپارک‌های جهانی است که ماندگاری و توانمندی ما را در این جایگاه تثبیت کند.

وی از عضویت در کارگروه ژئوپارک‌های جزیره‌ای جهان، حضور در روسیه به عنوان ارزیاب رسمی یونسکو و عقد تفاهم‌نامه همکاری با ژئوپارک این کشور به عنوان بخشی از فعالیت‌های بین‌المللی ژئوپارک جهانی قشم در سطح بین‌الملل نام برد.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم به بخشی دیگر از همکاری‌های جهانی این مدیریت اشاره کرد و افزود: همکاری در برگزاری کارگاه آموزشی سازمان جهانی یونسکو در ژئوپارک کورات تایلند و عقد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه مراودات و تبادل اطلاعات با ژئوپارک این کشور نیز قسمت دیگری از این تلاش‌هاست.

گفتنی است، ژئوپارک قشم بعد از چهار سال دوری از شبکه جهانی یونسکو، با تلاش‌های مدیریت و پرسنل سختکوش خود، همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و جوامع محلی در اردیبهشت‌ماه سال‌۱۳۹۶ رسما به خانواده ژئوپارک‌های جهانی یونسکو بازگشت.