مرتضی بانک: در شرایط فعلی تقویت تولید با هدف صادرات از اهداف و برنامه های کشور است

مشاور رییس جمهور گفت: مردم ایران چشمداشتی به حقوق دیگر ملت ها ندارند اما هیچوقت اجازه نمی دهند حقوق حقه شان پایمال شود. به گزارش مناطق آزاد، مرتضی بانک در جمع فعالان اقتصادی، نمایندگان اصناف و اتاق بازرگانی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: دولت همراه با مردم از موانع عبور خواهد […]

مشاور رییس جمهور گفت: مردم ایران چشمداشتی به حقوق دیگر ملت ها ندارند اما هیچوقت اجازه نمی دهند حقوق حقه شان پایمال شود.

به گزارش مناطق آزاد، مرتضی بانک در جمع فعالان اقتصادی، نمایندگان اصناف و اتاق بازرگانی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: دولت همراه با مردم از موانع عبور خواهد کرد. دولت تلاش می کند با کم کردن قوانین متعدد و موازی در فعالیت های اقتصادی دست و پای فعالان این عرصه را باز کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی تقویت تولید با هدف صادرات از اهداف و برنامه های کشور است که این مهم در مناطق آزاد نیز به شکل جدی در حال پیگیری است.

مرتضی بانک افزود: ایجاد زنجیره های همکاری میان سرمایه گذاران بزرگ و کوچک باعث پیشرفت اقتصادی مناطق آزاد می شود.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: هدف و برنامه ما در مناطق آزاد ایجاد فضای امن و شرایط مناسب برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: اعمال فشار در عرصه های بین المللی از سوی برخی کشورها غیر قابل انکار اما قابل مقابله است.

وی گفت: دولت می داند که عبور از این شرایط جدید فقط با همراهی مردم ممکن است. بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، کشور دچار بحران و بن بست نیست و می بایست به دنبال راهکارها باشیم.

بانک خطاب به سرمایه گذاران اظهار داشت: رفع مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در چابهار با جدیت پیگیری و دنبال می شود. سرمایه گذاران در مناطق آزاد هم کمک کنند تا مشکلات کاهش پیدا کند.

وی گفت: تعریف و قانون منطقه آزاد در راستای تسهیل شرایط برای فعالیت های اقتصادی است و بنا نیست در این محدوده ها قانون گریز باشیم.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: وضع بعضی از قوانین فراگیر است و بنا به ضرورت و شرایط تصویب شده است.

بانک گفت: مسائل پیش آمده بعد از ابلاغ ضرورت ثبت سفارش با توجه به شکل فعالیت در مناطق آزاد مشکل ساز شد که با جدیت پیگیری و حل و فصل شده و امیدواریم تا هفته آینده با اتصال به سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت مرتفع شود.

به گزارش فرینا، در دومین روز از حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد چابهار، نشستی با حضور فعالان اقتصادی، نمایندگان اصناف، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان این منطقه  برگزار شد.

این نشست با محوریت ارائه راهکارهای توسعه همکاری و بررسی چالش ها به منظور رفع موانع و مشکلات برگزار شد.

مباحث مالیاتی، ثبت سفارش، تامین ارز، ارزش افزوده و تاکید بر رعایت قوانین و مقررات مناطق آزاد در این نشست توسط فعالان اقتصادی مطرح شد.

در این نشست علاوه بر مرتضی بانک، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و معاونین و مدیران این سازمان، اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری و محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق و درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حضور داشتند.

مرتضی بانک در سفر به منطقه آزاد چابهار علاوه بر کلنگ زنی چند پروژه از مراکز تولیدی و خدماتی، گردشگری و عمرانی و زیربنایی در این منطقه نیز بازدید کرد.