دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت:

مشارکت جامعه محلی، سبب‌ساز رونق گردشگری جزیره قشم

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با برنامه‌ریزی و همراهی جامعه محلی، اقتصاد جزیره قشم در حوزه گردشگری رونق گرفته و میزان بیکاری به حداقل رسیده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در بازدید از برج پرنده‌نگری روستای گورزین جزیره قشم اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مناطق آزاد کشور، گردشگری است که می‌تواند به بهبود اقتصاد محلی و اشتغال‌زایی کمک چشمگیری داشته باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت اقامت ۱۰میلیون نفرشب در مناطق آزاد کشور وجود دارد که در کنار جاذبه‌های گردشگری، می‌تواند امکان حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در این مناطق را فراهم کند.

عبدالملکی ضمن برشمردن ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری قشم، اذعان نمود: ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا و طبیعت بکر جزیره قشم، موجب رونق گردشگری در این منطقه شده است.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان تاکید کرد: فرهنگ طبیعت‌دوستی و حفظ محیط‌زیست مردمان جزیره پهناور قشم از دلایل اصلی معرفی این جزیره به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است و برای جذب سرمایه‌گذار در قشم برنامه‌ریزی ‌شده و از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم.

گفتنی است، حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفری یک‌روزه به جزیره قشم، پس از بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی جزیره، در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که از تاریخ سوم تا پنجم بهمن‌ماه در جزیره قشم برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.