مشاور رئیس‌جمهور در بازدید از محدوده منطقه آزاد قصرشیرین عنوان کرد:

منطقه آزاد ارس، معین و متولی منطقه آزاد قصرشیرین

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: تلاش‌های زیادی برای تحقق و تصویب منطقه آزاد جدید انجام شد، منطقه آزاد قصرشیرین هدیه دولت به مردم بود که محقق شد و امیدواریم در آینده تحولات اقتصادی خوبی برای مردم ایجاد کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در بازدید از محدوده منطقه آزاد قصرشیرین افزود: کارکرد مناطق آزاد رونق تولید و افزایش صادارات است و قصرشیرین با وجود دو مرز تجاری در دو بخش عربی و کُردی با عراق شرایط مطلوبی از این نظر دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی ارس از مناطق خوب کشور است، مقرر شده تا این منطقه آزاد معین و متولی منطقه آزاد قصرشیرین باشد تا در انجام امور زیرساخت، تهیه و تدوین اساسنامه، طرح جامع و ساز و کار اداری اقدامات لازم را شروع کند.

مومنی افزود: ما در ایجاد مناطق آزاد افق اجتماعی و فرهنگی منطقه را در نظر می‌گیریم و جزئی از طرح جامع هر منطقه، پیوست فرهنگی و اجتماعی آن خواهد بود تا علاوه بر رونق صادرات بهبود اشتغال مرزنشینان نیز محقق شود.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان اظهار داشت: تمام سیاست‌های مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله) در این رابطه و درخصوص کارکرد مناطق آزاد باید عملیاتی و لحاظ شوند.

همچنین فرماندار قصرشیرین نیز گفت: این شهرستان در جنگ و زلزله خسارت‌های زیادی متحمل شده و اکنون نیازمند رونق و توسعه است.

گفتنی است؛ مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و هیات همراهدر قالب بیست و یکمین سفر دوره ای بازدید از مناطق آزاد، به مناطق آزاد قصرشیرین و مهران سفر کردند.