شروع‌ دو پروژه مهم عمرانی در جزیره در شرایط سخت اقتصادی:

منطقه آزاد قشم، پیشگام در اجرای در طرح‌های ویژه خدمات‌رسانی به مردم

سازمان منطقه آزاد قشم با بهره‌گیری از توان داخلی، 2طرح عمرانی مردمی را در قالب راهسازی با درآمدزایی منطقه‌ای اجرا کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین کلنگ‌زنی بزرگراه خلیج‌فارس (حدفاصل درگهان به بندر لافت) اظهار داشت: توفیق حاصل شد که عملیات اجرایی یکی از مسیرهای مهم و راهبردی در شبکه بزرگراهی جزیره قشم را آغاز کنیم. طول این پروژه حدود ۴۰کیلومتر است که شهر لافت و در آینده پل خلیج‌فارس را به شهر درگهان متصل می‌کند.

افشار فتح‌الهی ادامه داد: این پروژه بر مبنای طراحی که انجام ‌شده به شهر قشم اتصال پیدا کرده است و امیدواریم بتوانیم از شهر قشم هم پروژه ۶۰کیلومتری تا فرودگاه بین‌المللی قشم را به‌صورت همزمان به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: ارزش این مرحله از این پروژه حدود ۹۰۰میلیارد تومان است که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و یکی از حلقه‌های طرح جامع خلیج‌فارس را که شامل پل خلیج‌فارس، خط‌آهن و بزرگراه پل خلیج‌فارس به بندر کاوه و در نهایت توسعه این بندر است را تکمیل می‌کند، که بتوانیم بقیه مرحله‌های این طرح جامع را در ایام آتی به اطلاع مردم برسانیم.

بنا بر این گزارش، با اجرای این پروژه، محور بزرگراهی شهر قشم به بندر مسافری لافت که یکی از پررفت و آمدترین بنادر مسافری کشور است، کامل شده و سطح دسترسی و ایمنی ساکنان و گردشگران ارتقا می‌یابد.

همچنین، با اجرای این پروژه، رینگ بزرگراهی شرق جزیره قشم از بندر مسافری لافت تا فرودگاه بین‌المللی قشم به‌عنوان یکی از خواسته‌های دیرینه مردم جزیره، بعد از سال‌ها در دولت سیزدهم با رویکرد مردم‌محور، تکمیل می‌گردد.

لازم به ذکر است، کارفرمای این پروژه سازمان منطقه آزاد قشم و پیمانکار اجرای آن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است.

یادآور می‌شود، در آیین آغاز به کار بزرگراه خلیج‌فارس، افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بزرگان و معتمدین محلی، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌جمعه اهل سنت، رضا صفایی رئیس دادگستری، امید مهدوی‌مجد دادستان عمومی و انقلاب، شیخ محمدعلی امینی عضو هیات فتوای اهل‌ سنت جنوب کشور و میرداد میردادی شهردار قشم حضور داشتند.

گفتنی است، سرهنگ صفر متاجی فرمانده پایگاه دریابانی قشم، سیدمحمدقدسی معاون فنی و زیربنایی و جمعی از مدیران و مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم از دیگر مهمانان و حاضران در این آیین رسمی بودند.