منطقه آزاد ماکو به قطب‌ دیجیتال کشور تبدیل می‌شود

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان منعقد شده و قرار است منطقه آزاد ماکو یکی از قطب‌های دیجیتال کشور شود. به گزارش اخبار آزاد مناطق، ابراهیم جلیلی با اشاره به عملکرد ۶ماهه سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: در این مدت با برنامه‌ریزی‌های انجام […]

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان منعقد شده و قرار است منطقه آزاد ماکو یکی از قطب‌های دیجیتال کشور شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ابراهیم جلیلی با اشاره به عملکرد ۶ماهه سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: در این مدت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیش از ۶۰فقره مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی و غیرصنعتی در این منطقه صادر شده است.

جلیلی گفت: علاوه بر آن، با وجود شرایط اقتصادی کشور، اما در ۶ماهه نخست امسال ۱۸فقره پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی که منجر به اشتغال ۴۰۰نفر شده، صادر شده است.

وی از صدور ۱۸فقره کارت بازرگانی نیز خبر داد و افزود: مجموعه این شاخص‌ها نشان می‌دهد که خوشبختانه فضای کسب و کار در منطقه آزاد ماکو با وجود تمامی مشکلات کشور، مطلوب بوده و اقتصاد در منطقه جریان دارد و هم اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو در تلاش است تا این توسعه و رونق اقتصادی بیش از پیش انجام شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: هم‌اکنون ۹۲واحد صنعتی فعال در منطقه آزاد ماکو وجود داشته و تعداد دو هزار و ۵۰۰نفر در آن مشغول به کار هستند و علاوه بر آن، هفت واحد تولیدی دانش‌بنیان نیز در آن راه‌اندازی شده است.

جلیلی با اشاره به اینکه بخش معدن نیز محور توسعه منطقه آزاد ماکو بوده و اکنون ۱۱معدن فعال در آن وجود دارد افزود: در این رابطه چند درخواست بزرگ سرمایه‌گذاری نیز در بخش معدن وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مجتمع پتروشیمی ماکو گفت: این پروژه هم‌اکنون در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران است تا مقدمات اجرای آن آغاز شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین افزود: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان منعقد شد و قرار است منطقه آزاد ماکو یکی از قطب‌های دیجیتال کشور شود.