مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

منطقه آزاد کیش‌، الگویی موفق در حوزه سلامت در سطح کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت ایجاد نظم و ساماندهی و استفاده بهینه از منابع که سبب مرتفع شدن مشکلات پیش روی کادر درمان می‌شود، تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت، در مراسمی با تقدیر از کارکنان حوزه درمان و سلامت کیش که در بیمارستان کیش برگزار شد؛ ساماندهی و ایجاد نظم را تحولی در حوزه درمان و افزایش بهره‌وری با استفاده از منابع موجود، عنوان کرد.

وی با بیان این که در سه سال گذشته کشور با محدودیت‌های ناشی از گسترش شیوع بیماری کرونا مواجه شده بود، اظهار داشت: کادر درمان و سلامت کیش با تلاش‌های شبانه‌روزی خود در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه با غیرت مثال‌زدنی برای مقابله و پیشگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا ایستادگی کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از حضور فعال کادر درمان و سلامت کیش برای حفظ و ارتقای ‌سلامت مردم این منطقه، عنوان کرد: فعالیت‌های کادر درمان و سلامت کیش، این منطقه را به عنوان الگویی موفق در حوزه سلامت در سطح کشور مطرح کرده است، از این‌رو باید از تلاش بی‌وقفه مدافعان سلامت قدردانی کرد.

کشاورز در ادامه افزود: طی مذاکراتی با رئیس بیمارستان و رئیس مرکز توسعه سلامت کیش درخصوص نحوه عملکرد حوزه سلامت و درمان و همچنین نقش مهم کادر درمان در جزیره گام‌های موثری خواهیم برداشت.

وی با اشاره به این‌که کارکنان این حوزه با مشکلات عدیده‌ای ازجمله مسکن، گرانی و حقوق مواجه هستند، گفت: مشکلات به صورت اپیدمی در کیش وجود داشته و سعی بر این داریم تا با همکاری یکدیگر، مشکلات را مرتفع و فعالیت‌ها را به صورت عملیاتی و علمی انجام دهیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان سخنان خود با اشاره به این که تصور بر این نباشد که تنها باید بودجه‌ای برای این امر در نظر گرفت، تاکید کرد: گاهی ساماندهی و ایجاد نظم سبب تحول مطلوب خواهد شد و با استفاده بهینه از منابع، بهره‌وری افزایش خواهد یافت.

 

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کیش:

راه‌اندازی و تجهیز مرکز دائمی پشتیبان و مدیریت بحران در کیش

همچنین، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کیش از راه اندازی و تجهیز مرکز دائمی پشتیبان و مدیریت بحران در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش خبر داد.

مصطفی نادعلی‌نژاد نیز در مراسم تقدیر از کادر درمان به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت که با حضور مهدی کشاورز رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد؛ با اشاره به اهتمام حوزه درمان و بهداشت جزیره که در کنترل و پیشگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا نقش بسزایی را ایفا کرده است، گفت: تریاژ دولایه ازجمله اقداماتی بود که برای نخستین‌بار در جزیره کیش اجرا شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جداسازی بیماران مبتلا به عفونت ‌تنفسی و همچنین بخش درمانگاه عفونی و کرونا نیز از همان ابتدای مسیر ورود به بیمارستان در راستای ایجاد اطمینان‌خاطر از مراجعه اقشار مختلف مردم به بیمارستان مورد‌توجه قرار گرفت.

نادعلی‌نژاد با بیان این‌که افزایش تخت‌های بستری در زمان پاندمی کرونا به ظرفیت بیمارستان اضافه شد، اظهار داشت: بخش‌های بیمارستان صحرایی با نگرش دانشگاه و با همت مرکز توسعه سلامت راه‌اندازی شد که خوشبختانه مورداستفاده قرار نگرفت و این بخش به عنوان «مرکز دائمی پشتیبان و مدیریت بحران» بیمارستان کیش در زمان بحران‌های احتمالی آماده ارئه خدمات است.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کیش در پایان با اشاره به تامین دستگاه پی‌سی‌آر در جزیره کیش برای نخستین‌بار در استان هرمزگان همزمان با شیوع ویروس کرونا و همچنین حمایت بخش خصوصی؛ از معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش که عهده‌دار سمت ریاست هیئت‌امنای بیمارستان نیز است، درخواست کرد: روند تامین دستگاه‌های موردنیاز بیمارستان ازجمله سی‌آرم و مامو تسریع و عملیاتی شود.

 

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش:

جزیره کیش، الگویی مثال‌زدنی در کنترل بیماری کرونا

در ادامه، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش ارائه خدمات داوطلبانه و تلاش بی‌وقفه کادر درمان و کارکنان توسعه سلامت کیش در کنترل و پیشگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا در جزیره کیش را به عنوان الگویی موفق در سطح کشور معرفی کرد.

محمدرضا رضانیا با بیان این که وفاق و همدلی جوامع مختلف کیش ستودنی است، افزود:‌ با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و همت بخش‌های مختلف مانند هلال‌ا‌حمر، بسیج، جوامع صنفی و مردمی و همچنین بخش خصوصی در زمانی که کشندگی این بیماری در جهان و ایران، بیش از ۲درصد بود، این رقم در کیش ۰٫۵۹درصد یعنی حدود یک‌چهارم میانگین ثبت شد که باعث افتخار و خرسندی تمام خدمت‌گزاران این حوزه می‌باشد.

وی با اشاره به فداکاری‌های عاشقانه‌ کارکنان حوزه درمان و بهداشت جزیره کیش، اظهار کرد: بیش از ۹۲درصد طرح شهید قاسم سلیمانی ماه‌ها پیش از آن‌که در کشور ابلاغ شود، در کیش اجرا می‌شد و بسیاری از مفاد آن به اذعان کارشناسان وزارت بهداشت از جزیره کیش الگوبرداری شد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با تاکید بر این‌که تمام بیماران در دو سال گذشته، از خدمات بیمارستان و نقاهتگاه رضایت حداکثری داشتند، ارائه خدمات نقاهتگاه کیش را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تمام خدمات توسط ۴۰۰نفر کارمند این حوزه ارائه شد و اکنون می‌توانیم به این دستاوردها افتخار کنیم و در ازای مطالبه‌ اعتماد و باور آنان برای رسیدن به توسعه پایدار باشیم.

رضانیا بر ضرورت ارتقای سطح زیرساخت‌های حوزه بهداشت، مهارت و تخصص کارکنان تمام بخش‌های مرکز توسعه سلامت تاکید کرد و اظهار داشت: تمام این نیروها در کیش آموزش دیده‌اند اما مطابق با سراسر کشور فناوری‌های نوین در حوزه خدمات بهداشتی وجود ندارد؛ گرچه ما در کیش می‌توانیم در این حوزه، نمونه و الگو شویم.

وی با تاکید بر تحقق عدالت سلامت، اذعان کرد: امروز باید در راستای حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه زیرساخت‌های بهداشتی جزیره موردتوجه ویژه قرار گیرد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در پایان با بیان این‌که نتیجه تلاش کارکنان این مرکز سبب شد جزیره کیش با کم‌ترین آسیب در حوزه اقتصادی و سلامت مواجه شود، خاطرنشان کرد: از این‌رو نیاز است به مطالبات مالی و رفاهی مدافعان سلامت که صادقانه و بی‌منت تلاش می‌کنند توجه ویژه شود.

گفتنی است، در این مراسم مهدی کشاورز رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان کیش، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، محبوبه حقیقی دبیر شورای راهبردی سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جمعی از کارکنان حوزه درمان و سلامت و برخی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند.