مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت:

نقش ارزنده اصحاب رسانه در بازآفرینی برند قشم در سطح ملی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نقش اصحاب رسانه در بازآفرینی برند قشم در سطوح ملی و همراهی با سازمان منطقه آزاد قشم بسیار ارزنده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره قشم به مناسبت هفته دولت، ضمن برشمردن عملکرد چندماهه اخیر سازمان متبوع خود، اظهار داشت: قشم در مسیر توسعه‌ای خود شاهد تغییرات چشمگیری در حوزه اقتصادی بوده و سرمایه‌گذاری‌های جدیدی درحال شکل‌گیری است که توجه جامعه کشور را به خود معطوف کرده که بخشی از این موفقیت ملی، نتیجه همراهی اصحاب رسانه است.

وی افزود: به یمن حضور در صحنه و همکاری اصحاب رسانه، پیام همدلی و توسعه از قشم به کشور درحال مخابره است‌ که نتیجه مطلوبی برای جزیره در سطح ملی دربردارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اقدامات انجام ‌شده از سوی سازمان در سطوح کلان، اذعان نمود: اجرای ابرپروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای جزیره ازجمله ساخت جاده‌های ساحل جنوبی و شهر لافت به شهر درگهان، به‌عنوان یکی از مطالبات مردمی درحال انجام است.

فتح‌الهی از موضوع آب جزیره به‌عنوان اولویت اصلی سازمان منطقه آزاد قشم یاد کرد و ادامه داد: از زمان حضور ما در جزیره، این موضوع مورد پیگیری جدی بوده که حاصل آن آغاز به کار سه واحد ۴هزار مترمکعبی است که امیدوار هستیم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین از ساخت یک واحد ۱۰هزار مترمکعبی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مدیریت سازمان منطقه آزاد، با نگاه به توسعه آینده شهر قشم خبر داد.

 

بازگشت ۵۰۰هکتار زمین به ارزش ۵۰هزار میلیارد ریال

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه این نشست، شمه‌ای از تلاش‌های نیروهای این سازمان در راستای احقاق حقوق عامه را برشمرد و بیان داشت: جلوگیری از فروش زمین در جزیره قشم، یکی از عمده‌ترین مطالبات مردمی در طول سالیان متمادی بوده که به لطف خداوند توانستیم در این مدت، علاوه‌بر جلوگیری از فروش زمین، ۵۰۰هکتار زمین به ارزش ۵۰هزار میلیارد ریال را باز‌پس گرفته و به بیت‌المال برگردانیم.

فتح‌الهی بر ادامه روند بازپس‌گیری اراضی مردمی تاکید کرد و اذعان داشت: قرارداد زمین پروژه‌هایی که براساس تعهدات خود در زمان‌بندی لحاظ شده عمل نکنند نیز مشمول این احقاق حق شده و فسخ خواهد شد.

وی از طرح مسکن جوانان پیاده شده در منطقه آزاد قشم به‌عنوان طرحی منتخب از سوی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یاد کرد و از پیشنهاد پیاده‌سازی این طرح در سایر مناطق آزاد خبر داد.

فتح‌الهی بهره‌برداری از آب‌های سطحی برای مصارف کشاورزی و شرب در سالیان دور را یکی از افتخارات جامعه محلی جزیره دانست و اظهار کرد: با امکانی که برای حضور جامعه دانشگاهی و پژوهشی در قشم ایجاد شده، می‌توان این منابع آبی را برپایه دانش علمی برای استفاده‌های کشاورزی احیا کرد.

وی همچنین با اشاره به وعده به‌کارگیری نیروهای توانمند بومی گفت: در این مدت بخش زیادی از این وعده محقق شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان، از توجه خاص به توسعه صنایع و تولیدات فناور و دانش‌بنیان در جزیره به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان منطقه آزاد قشم یاد کرد و خاطرنشان نمود: این برنامه‌ریزی با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و ارتقاء صادرات در جزیره قشم درحال اجرا است.

گفتنی است، صبح امروز چهارشنبه (۹شهریورماه‌۱۴۰۱)، افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاونان این سازمان، با حضور در جمع خبرنگاران جزیره، به ارائه گزارشی از اقدامات و عملکردهای انجام‌ شده در چندماهه اخیر پرداختند.