مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

نقش موثر سازمان تامین اجتماعی در کاهش تبعات ناشی از کرونا در کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با شیوع ویروس کرونا، وظیفه و نقش سازمان تامین اجتماعی در کاهش آسیب‌های حال و آینده ناشی از این پدیده در جامعه بسیار حیاتی است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در دیدار با مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان افزود: تامین اجتماعی در این شرایط خطیر نه تنها می‌تواند باری از دوش مردم بردارد، بلکه با با برنامه‌ریزی دقیق، نگرانی‌های به حق مردم آسیب‌دیده از کرونا را از آینده‌شان برطرف نماید.

وی با اشاره به همراهی و همکاری تنگاتنگ سازمان تامین اجتماعی شعبه قشم با سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ما انتظار داریم که مدیریت این شعبه مجموعه کارهایی را که در این شرایط خطیر ناشی از شیوع ویروس کرونا به بیمه شدگان مانند برقراری بیمه بیکاری و یا کمک به احیای مشاغل از دست رفته می‌تواند ارائه کند، در قالب یک بسته به سازمان منطقه آزاد قشم پیشنهاد دهد.

به گفته مومنی، قشم همان طور که در بسیاری از موارد به عنوان پایلوت طرح‌های نوین کشوری مطرح بوده است، درخصوص اجرای طرح‌های تامین اجتماعی در رابطه با شرایط کرونایی نیز سازمان منطقه آزاد قشم آماده همکاری با تامین اجتماعی در جهت مقابله با آسیب‌های ناشی از شیوع این ویروس است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر ضرورت بیمه شدن شاغلان در همه بخش‌ها در قشم تاکید کرد و تصریح نمود: اگر در یک پروژه بزرگ ۸۰۰نفر شاغل باشند و بیمه آنها ساماندهی نشود، در صورت بروز حادثه‌ای برای هر یک از این افراد، پاسخگو چه کسی می‌تواند باشد؟

براساس این گزارش، سیدفاضل حیدری بلوکی مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز در این دیدار با تشکر از حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم از تامین اجتماعی شعبه قشم، گزارشی از نحوه انتصاب مدیران شعبات تامین اجتماعی کشور را ارائه کرد و گفت: تامین اجتماعی شعبه قشم از شعبات نمونه کشور خصوصا در بحث ارائه خدمات نوین به بیمه‌شدگان بشمار می‌رود.

بنا بر این گزارش، عابدین سعادتفر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار، سازمان تامین اجتماعی شعبه قشم را از نزدیک‌ترین و هماهنگ‌ترین سازمان‌های مستقر در جزیره با منطقه آزاد خواند و اظهار امیدواری کرد که این روابط بیش از پیش توسعه پیدا کند.

گفتنی است، در این دیدار عبدالله محمدی به عنوان رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی شعبه قشم به رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم معرفی و از خدمات عباس اکبری رئیس پیشین این شعبه که به معاونت تامین اجتماعی استان هرمزگان منصوب شده است، تقدیر به عمل آمد.