تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد قشم و شهرداری لافت به امضاء رسید:

هم‌افزایی سازمان منطقه آزاد قشم با شهرداری‌ها جهت ارتقاء خدمت‌رسانی به قشموندان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تفاهم‌نامه با شهرداری لافت، همسو با تفاهم‌نامه‌های پیشین با شهرداری قشم و سوزا با هدف تقسیم مسئولیت با شوراها و شهرداری‌های جزیره، افزایش مشارکت جامعه محلی و همچنین ارائه خدمات بهتر به ساکنان جزیره قشم امضاء شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی با بیان این مطلب افزود: اجرای دو تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه آزاد قشم و شهرداری و شورای اسلامی شهر لافت با همراهی جامعه محلی می‌تواند موجب تسهیل فرآیند خدمات‌رسانی به ساکنان این شهر شود.

وی ادامه داد: دو تفاهم‌نامه همکاری در حوزه مرتبط با وظایف شهری و حفظ کمپ‌پارک شهر لافت به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بیشتر در انجام وظایف و تقویت ساختار اجرایی شهرداری‌های جزیره، میان سازمان منطقه آزاد قشم و شهرداری شهر تاریخی لافت به امضاء رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: با تفویض بخشی از اختیارات سازمان منطقه آزاد قشم به شهرداری‌های جزیره در حوزه امور شهری، صدور پروانه و برخی مجوزهای دیگر، شاهد تسهیل فرآیندها برای انجام خدمات مناسب به ساکنان جزیره براساس دستورالعمل‌های این تفاهم‌نامه خواهیم بود.

به گفته فتح‌الهی؛ متاسفانه در شهرها و روستاهای جزیره شاهد انباشت مطالبات و مشکلات در حوزه‌های زیرساختی از گذشته هستیم که با همراهی، همدلی و مشارکت فعال جامعه محلی می‌توانیم برای حل این مسائل گام‌های اساسی را برداریم.

وی با اشاره به آغاز چند پروژه بزرگ زیرساختی و عمرانی در جزیره قشم طی هفته‌های گذشته، افزود: کلنگ‌زنی پروژه جاده ساحل جنوبی از شهر قشم تا فرودگاه و آغاز عملیات رینگ بزرگراهی لافت به درگهان می‌تواند بخشی از کمبودهای زیرساختی در شرق جزیره را مرتفع کند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز برای رفع مشکلات و کمبودهای ساکنان مناطق غربی جزیره پیش‌بینی شده که در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید.

فتح‌الهی با بیان اینکه مقدمات و مذاکراتی برای اجرای پل خلیج‌فارس به عنوان یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های منطقه آزاد قشم انجام شده، بیان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آغاز فرآیندهای عمرانی پروژه بزرگ پل خلیج‌فارس نیز باشیم.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده طی هفته‌های آینده با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر لافت و پس از انجام جانمایی براساس طرح تفصیلی، طرح مسکن جوانان در این شهر فرآیندهای اجرایی خود را شروع می‌کند.

گفت: کلنگ‌زنی هر پروژه در حقیقت ایجاد یک تعهد برای سازمان منطقه آزاد قشم بوده و فرصتی برای مطالبه‌گری منطقی جامعه محلی ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: تلاش سازمان منطقه آزاد قشم در دولت مردمی آیت الله رئیسی بر این است که سود و منفت تمامی اقدامات و پروژه‌ها برای مردم باشد.