واردات ۹۰۰هزار قطعه بچه ماهی از فرانسه به قشم

مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از فرود بوئینگ‌۷۳۷ باری حامل ۹۰۰هزار قطعه بچه ماهی وارداتی از کشور فرانسه در فرودگاه بین‌المللی قشم خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، هرمز امیری گفت: این هواپیما ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد ۱۶مهرماه در فرودگاه بین‌المللی قشم به زمین نشست و ۹۰۰هزار قطعه بچه […]

مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از فرود بوئینگ‌۷۳۷ باری حامل ۹۰۰هزار قطعه بچه ماهی وارداتی از کشور فرانسه در فرودگاه بین‌المللی قشم خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، هرمز امیری گفت: این هواپیما ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد ۱۶مهرماه در فرودگاه بین‌المللی قشم به زمین نشست و ۹۰۰هزار قطعه بچه ماهی وارداتی در کمترین زمان ممکن (حدود ۳ساعت و نیم) با انجام تشریفات قانونی تخلیه و به شرکت تیاپ پران قشم منتقل شد.

امیری افزود: محموله ۴۰پالتی بچه ماهی‌های وارداتی با ۱۰دستگاه ماشین پیکاپ باری به مقصد شرکت تعاونی تیاپ پران در روستای شیب دراز جزیره قشم بارگیری شد.

به گفته مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم، این محموله شیلاتی در فرودگاه قشم به زمین نشست و پس از تخلیه و ارزیابی اجمالی جهت زیرکلید شدن طبق پرونده صادره به شرکت تیاپ پران منتقل شد.

بنا به این گزارش، شرکت تیاپ پران یکی از شرکت‌های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم است که از سال‌۱۳۹۴ فعالیت خود را به صورت مشترک با یک شرکت فرانسوی به صورت سرمایه‌گذاری (۵۵درصد ایرانی و ۴۵درصد فرانسوی) در این جزیره با هدف پرورش بچه ملاهی و میگو آغاز کرد.

بچه ماهی‌های کشور فرانسه در استخرهای شرکت تیاپ پران قشم با هدف افزایش وزن و صادرات آن به چند شرکت شیلاتی جزیره قشم، چابهار و بندرلنگه، نگهداری و پرورش می‌یابند.

جزیره قشم با داشتن ظرفیت‌های عالی در حوزه شیلات به قطب مهم شیلاتی کشور تبدیل شده به طوری که سهم این جزیره از مجموع ۲۰۰هزار تُن تولید ماهی در قفس کشور براساس برنامه ششم توسعه، ۸۴هزار تُن تعیین شده است.