افشار فتح‌الهی در مراسم کلنگ‌زنی ششمین مرحله طرح مسکن جوانان قشم اظهار داشت:

واگذار ۱۶۰هکتار زمین در ۳۸روستا به ۳۵۰۰جوان فاقد مسکن در جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در اجرای طرح مسکن جوانان جزیره قشم، نیت خدمت به مردم و تحقق شعار دولت سیزدهم است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در مراسم کلنگ‌زنی ششمین مرحله طرح مسکن جوانان جزیره قشم واقع در روستای دیرستان که با حضور احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، شیخ محمدعلی امینی مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرلنگه، شهریار نوری‌زاده مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان و جمعی از مسئولان سازمان و شهرستان برگزار شد، بیان داشت: با انجام کلنگ‌زنی مرحله ششم طرح مسکن جوانان جزیره، تاکنون ۱۶۰هکتار زمین در ۳۸روستا به ۳۵۰۰جوان فاقد مسکن واگذار شده است.

وی ضمن تقدیر از همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط، پیاده‌سازی طرح مسکن جوانان جزیره را الگویی موفق از کار همدلانه بین نهادها دانست و افزود: ما به‌عنوان سازمان منطقه آزاد قشم خواهان همکاری ارگان‌های استانی و کشوری در بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود به نفع مردم و برای خدمت به ساکنان جزیره قشم هستیم.

فتح الهی ادامه داد: در یک‌ساله اخیر تلاش کردیم ریل‌گذاری صحیحی در سازوکار سازمان منطقه آزاد قشم انجام دهیم تا هر مجموعه‌ای پس از ما، موظف به حرکت در این مسیر برای خدمت به مردم باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از تلاش‌های احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان برای پیگیری طرح تحقیق و تفحص از این سازمان قدردانی کرد و خاطرنشان نمود: مسوولان باید بیاموزند که در این نظام، مدیریت جزو حقوق فردی نیست و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند‌.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:

صاحب‌خانه کردن جوانان کاری بزرگ است

همچنین، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: برای صاحب‌خانه کردن جوانان جزیره قشم، عزم و همتی بزرگ لازم بود که تنها در این دولت جامه عمل پوشید.

احمد مرادی از پیگیری‌های افشار فتح‌الهی برای به ثمر نشاندن این طرح تجلیل کرد و افزود: باید از همه سطوح مدیریتی که در این راه همکاری کردند، تقدیر نمود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: همه مزایای جزیره متعلق به مردم است و نباید اجازه داد حقی پایمال گردد.

 

تقدیر ویژه از مسئولان منطقه آزاد قشم

شیخ محمدعلی امینی مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندر لنگه در ادامه این مراسم ضمن تقدیر ویژه از مسئولان منطقه آزاد قشم برای توجه به موضوع مسکن برای جوانان جزیره گفت: در سراسر استان، بهترین اقدام از سوی منطقه آزاد قشم انجام‌ شده و اکنون آخرین مرحله واگذاری زمین‌ها به روستاییان به اتمام رسیده و سپس این طرح در شهرهای جزیره به اجرا درمی‌آید.

در ادامه، مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: گران‌ترین محصول سبد هر خانواده، مسکن است که به لطف و همکاری نهادهای مختلف این مهم در جزیره قشم به‌خوبی محقق شده است.

شهریار نوری‌زاده با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه توسط سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن شهرستان تاکید کرد: در انتخاب زمین‌های واگذار شده در این طرح، رضایتمندی مردم اولویت نخستی بود که توسط دکتر فتح‌الهی موردتوجه ویژه قرار داشت.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان؛ ارائه تسهیلات کم‌بهره از سوی بانک‌ها با پیگیری‌های شخص ریاست جمهوری نیز به نتیجه رسیده و تاکنون ۴۵۰نفر برای دریافت این تسهیلات برای ساخت مسکن اقدام کرده‌اند.

گفتنی است، در ششمین مرحله کلنگ‌زنی طرح مسکن جوانان جزیره قشم به وسعت ۱۰۹هزار و ۵۰۰مترمربع، ۲۱۹جوان در دو روستای جزیره صاحب مسکن می‌شوند‌.

شایان ذکر است، طرح مسکن جوانان جزیره در روستای دیرستان به وسعت ۴۸هزار مترمربع برای ۹۶جوان و در روستای زیرانگ به وسعت ۶۱هزار و ۵۰۰مترمربع، برای ۱۲۳جوان بومی اجرایی شده است.