بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از 3واحد تولیدی و صنعتی جزیره:

پویایی چرخه تولید و صنعت در منطقه آزاد قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه گروهی از معاونان و مدیران این سازمان، از سه واحد صنعتی و تولیدی جزیره بازدید کرد و در جریان روند تولید محصولات آنها قرار گرفت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی و هیات همراه در ادامه روند بازدیدهای هفتگی خود از واحدهای تولیدی آرکا فیدار قشم، کتان الیاف گستر قشم و شرکت بتن و قطعات بتنی قشم دیدن کرد.

وی در نخستین مرحله از بازدیدها، از محل شرکت آرکا فیدار قشم در شهرک صنعتی طولا بازدید کرد.

شرکت آرکا فیدار قشم، سازنده انواع شناورهای تندرو و تفریحی از جنس فایبرگلاس است که در سال‌۹۱ با ثبت در منطقه آزاد قشم، فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت با سرمایه‌گذاری معادل ۱۰۰میلیارد ریال، فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده و در حال حاضر برای ۴۰نفر به صورت مستقیم و برای ۹۰نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

فعالیت شرکت آرکا فیدار قشم در بخش‌های مختلف طراحی، مدلسازی، ساخت و تولید انواع شناورهای تندرو و سازه‌های دریایی و انجام خدمات فنی و تخصصی دریایی فعالیت داشته و موفق به انتقال تکنولوژی محصولات تولیدی و انطباق آنها با روش‌های نوین این صنعت در دنیا شده است.

بازدید از واحد تولیدی کتان الیاف گستر قشم، تولیدکننده انواع مانتو و پالتوی زنانه مستقر در شهرک صنعتی طولا مرحله دوم از بازدیدهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بود.

این شرکت آبان‌ماه سال گذشته با سرمایه‌گذاری معادل ۵میلیارد ریال فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده و در حال حاضر ۲۰نفر از نیروهای بومی جزیره در این واحد اشتغال دارند. این واحد با استفاده از پارچه‌هایی با جنس های متنوع، یکی از شش واحد تولیدی فعال در حوزه منسوجات منطقه آزاد قشم است که با هدف تامین نیاز داخل محصولات خود را به بازارهای داخلی عرضه می‌کند.

مومنی و هیات همراه در آخرین مرحله از شرکت بتن و قطعات بتنی قشم بازدید کرد. این شرکت تولیدی در سال‌۱۳۸۴ در منطقه آزاد قشم تاسیس شده است.

در حالی که ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در بخش‌های مختلف جزیره قشم، یکی از برنامه‌های اصلی سال‌های گذشته در دوران مسئولیت حمیدرضا مومنی در منطقه آزاد قشم بوده است، فعالیت و پویا بودن این واحد تولیدی می‌تواند کمک شایانی به تامین نیازهای منطقه از داخل جزیره کند.

شرکت بتن و قطعات بتنی قشم به عنوان یکی از شرکت‌های باسابقه در این حوزه تولید تیرچه، بلوک، قطعات پیش‌ساخته بتنی، لوله‌های سیمانی، سنگ مبدل و موارد دیگری که در فعالیت‌های عمرانی و ساخت و سازهای جزیره قشم مورد نیاز است را تولید می‌کند.