چابهار در شرایط کنونی می‌تواند به اقتصاد کشور و سیستان و بلوچستان کمک کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهمیت بندرچابهار برای تجارت خارجی کشور، گفت: ۸۵درصد واردات سیستان و بلوچستان از منطقه آزاد چابهار صورت می‌گیرد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، فرهاد دژپسند افزود: چابهار به علت موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های مختلفی که دارد، در شرایط کنونی می‌تواند به […]

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهمیت بندرچابهار برای تجارت خارجی کشور، گفت: ۸۵درصد واردات سیستان و بلوچستان از منطقه آزاد چابهار صورت می‌گیرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، فرهاد دژپسند افزود: چابهار به علت موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های مختلفی که دارد، در شرایط کنونی می‌تواند به اقتصاد کشور و سیستان و بلوچستان کمک زیادی کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در این سفر به همراه مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مشکلات مناطق آزاد ازجمله چابهار را مورد بررسی قرار دادند.

دژپسند همچنین از پیشرفت فیزیکی ۳۵درصدی مجتمع فولاد مکران در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار و شهرک پتروشیمی نگین مکران بازدید کرد.

شهرک پتروشیمی نگین مکران با پیشرفت ۶۵درصدی برای تولید محصولاتی همچون اوره، متانول، آمونیاک، اوره آمونیاک، اولفین و پروپلین راه اندازی شده است.

بزرگترین مجموعه توربافی کشور نیز با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور و در منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.

گفتنی است؛ در این سفر، وزیر اقتصاد ضمن بازدید از اسکله های شهید بهشتی و کلانتری در بندر راهبردی چابهار، نشستی نیز با فعالان اقتصادی منطقه و بررسی مشکلات و موانع فعالیتی ایشان داشت.

همچنین جلسه هم اندیشی با حضور استانداران ومدیران عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری-صنعتی برنامه پایانی سفر یک روزه وزیر به منطقه آزاد چابهار بود.