مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جلسه شورای معاونان بیان داشت:

کارت سبز یونسکو به ژئوپارک جهانی قشم، افتخاری ملی است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تثبیت حضور ژئوپارک قشم در لیست شبکه جهانی ژئوپارک‌های سازمان یونسکو را، افتخاری برای ملت ایران دانست.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، جلسه شورای معاونان این سازمان با حضور افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حسن خانلری مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه ضمن تبریک موفقیت ژئوپارک جهانی قشم برای انتخاب شدن به‌عنوان یک نمونه موفق در سطح جهان از سوی یونسکو، اظهار داشت: این موفقیت مرهون تلاش جمعی معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف سازمان و همراهی مردم شریف جزیره قشم است.

افشار فتح‌الهی با اشاره به ظرفیت‌های جهانی این منطقه تاکید کرد:  پروژه‌ها و عملکردهای انجام ‌شده در این منطقه قابلیت اطلاع‌رسانی در سطوح ملی و فراملی را دارد که بنا‌به فرمایش مقام معظم رهبری یک تکلیف بزرگ است.

به گفته وی؛ تمامی معاونت‌ها و مدیریت‌ها موظف به تهیه و ارسال اطلاعات فنی و داده‌های موردنیاز به روابط عمومی برای تهیه خبرهای امیدآفرین در سطح ملی هستند.

این مقام‌عالی خواستار ساماندهی فعالان فضای مجازی جزیره و مجوزدار کردن فعالیت‌ها در این حوزه با هدف تعهد به کار و رعایت اصول و قواعد شد.

 

درخواست‌های مردمی، اولویت سازمان منطقه آزاد قشم

در ادامه جلسه، رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم پس از دریافت گزارشی از وضعیت دیدارهای مردمی و گزارش‌های ارسالی تاکید کرد: مهم‌ترین سرمایه امروز ما همراهی و اعتماد مردم غیور و مومن قشم است که باید قدر آن را دانست در کنار مردم برای حل مسائل و مشکلات تلاش کرد تا ضمن دربرداشتن رضایت خداوند، حصول نتیجه را نیز با موفقیت و به‌سرعت تسهیل کند.

فتح‌الهی بر در اولویت قرار دادن درخواست‌های مردمی از سوی معاونان و مدیران و مدیران عامل شرکت‌های تابعه سازمان تاکید کرد و گفت: مکان‌یابی و جانمایی برای برپایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی با هدف ارتباط مستقیم صنعتگر با مصرف‌کننده، یکی از این درخواست‌هاست که باید با همکاری معاونت عمرانی و فرهنگی محقق شود.

اجرای پارک بانوان و تاکید بر همکاری معاونت‌ها با آموزش‌وپرورش به‌منظور آماده‌سازی مدارس پیش از آغاز سال تحصیلی جدید از موضوعات دیگری بود که از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مورد پیگیری قرار گرفت.

 

قشم یک ظرفیت فراملی است

همچنین، مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این جلسه با اشاره به ظرفیت و جایگاه فراملی منطقه آزاد قشم گفت: قشم یک ظرفیت فراملی است و تولیدات رسانه‌ای شما هم باید جایگاهی ملی و بین‌المللی داشته باشد که لازمه آن افزایش تعامل با خبرگزاری ملی است.

حسین خانلری، داشتن برنامه‌ای طراحی شده و مدون به‌صورت یک پیوست رسانه‌ای برای آماده‌سازی اذهان عمومی و معرفی اقدامات سازمانی به شیوه‌ای مدرن در قالب اخبار را شرط اصلی در صدر بودن اخبار دانست و افزود: توجه به برندینگ منطقه، سنتی نبودن، انعکاس خبرهای امیدآفرین در سطح ملی و معرفی توانمندی‌های بین‌المللی جزیره درگرو طراحی یک پیوست رسانه‌ای برنامه‌ریزی ‌شده، سرعت عمل در پوشش خبرها و توجه به صحت موضوعات خبری است.

وی بر لزوم ساماندهی و مجوزدار کردن فعالان فضای مجازی تاکید کرد و خواستار مدیریت ارتباطات بین مدیران مجموعه و رسانه‌ها شد.

در ادامه این جلسه، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدیریت‌های مختلف این معاونت پرداخت و از برنامه‌های این بخش درخصوص ثبت و ساماندهی آثار تاریخی جزیره، احیا و گسترش گردشگری مومنانه و مسئولانه با محوریت خانواده و توسعه و تثبیت صنایع‌دستی و بومی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی همچنین، طراحی بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و برنامه‌هایی برای ارتقاء سطح آموزشی نخبگان، اثرگذاران، دانش‌آموزان، دانشجویان و درنهایت مردم در حوزه سبک زندگی را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد.

در بخش دیگری از این جلسه، معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم نیز با برشمردن جزییاتی از تلاش‌های نیروهای این معاونت در حوزه آماده‌سازی زمین‌های الحاق شده در طرح مسکن جوانان جزیره گفت: در هفته‌های آتی مراحل دیگری از این طرح در شهرها و روستاهای جزیره کلنگ‌زنی خواهد شد.

سیدمحمد قدسی همچنین از آماده‌سازی فضایی برای راه‌اندازی اتاق عمل در بیمارستان خلیج‌فارس روستای جی‌جیان خبر داد.

گفتنی است، تبادل خبرهای مهم، ارائه گزارشی از دیدارهای مردمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در سال جاری و بررسی برنامه‌ها و اقدامات حوزه‌های گردشگری و آموزشی از سرفصل‌های مطرح‌شده در جلسه شورای معاونان سازمان منطقه آزاد قشم بود.