مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست صمیمانه با کسبه و بازاریان جزیره عنوان کرد:

کسبه و بازاریان جزیره، بزرگترین اصناف و سربازان اقتصادی کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه‌ای صمیمانه با کسبه و بازاریان کیش که به مدت چهار ساعت به طول انجامید؛ راه‌حل برطرف کردن مشکلات موجود در جزیره را «اتحاد و همدلی سازمان، کیشوندان و بخش خصوصی» عنوان کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در جلسه‌ای صمیمانه با کسبه و بازاریان کیش که با محوریت «نرخ اجاره‌بها، ارائه برنامه‌ها، افزایش پروازها، ایجاد زیرساخت‌های جذب گردشگری، نحوه نظارت گمرک، نرخ مایحتاج اولیه، خدمات پستی، تامین اجتماعی، واگذاری شرکت آب و برق، هواپیمایی کیش، رویدادسازی، مالیات بر ارزش افزوده، مسکن، زیرساخت بازاریابی، نقش دفاتر گردشگری و ثبت سفارش کالا» در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، فعالان این عرصه را بزرگترین اصناف و سربازان اقتصادی کیش معرفی کرد و گفت: امیدواریم این جلسه پایه، اساس و مبنایی برای حل مشکلات اصناف مختلف در جزیره کیش باشد.

وی با بیان این که شرایط حاکم بر جامعه سبب شده رونق بازارها مقداری نسبت به گذشته کاهش یابد، اظهار کرد: در مرحله نخست این جلسه فعالیت‌های در دست اقدام که از ابتدا تا انتهای سال در حوزه گردشگری جهت ایجاد شرایط جذب گردشگر و برخی مشکلات مطرح شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛ در حوزه‌های جذب گردشگر، آموزش، بازبینی ساختار بازایابی جذب گردشگر، گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

وی درخصوص آمار مقایسه‌ای ایرلاین‌ها به مقصد جزیره کیش نسبت به سال گذشته گفت: باتوجه به حدود ۱۷۰زمین لرزه در کیش و شرایط کرونایی، نسبت به سال گذشته ورود مسافر به جزیره نزدیک به تعداد یکهزار  و ۱۰۰نفر در تیرماه کاهش داشته است.

کشاورز اظهار داشت: قصد توجیه موضوع را نداریم و باید آمارها در حوزه رونق گردشگری رو به افزایش باشد؛ ولی شرایط موجود شرایطی بدتر از سال‌های گذشته نبود.

به گفته رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش؛ در ماه‌های تیر و مرداد، فصل خلوتی مسافرت است و تمام تلاش خود را باید به‌کار گرفت تا فصل خلوتی با رونق گردشگری همراه شود.

وی با اشاره به این که تصمیمات لازم در‌خصوص افزایش پروزاها به مقصد کیش اتخاذ شده بود، گفت: ۱۰پرواز دیگر به ظرفیت موجود اضافه شده و در روزهای آینده هم تعداد پرواز‌ها روبه افزایش خواهد بود و مشکلی از نظر پرواز نخواهیم داشت.

کشاورز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شهرهای دیگر نیز کمبود و لغو پروازها را تجربه می‌کنند و با تاخیر بیش از اندازه پروازها مواجه هستند؛ از این‌رو در جزیره کیش با حمایت‌های فنی، پشتیبانی و مالی، امیدواریم این مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: در این جلسه با استفاده از روش‌های جدید به سمت بسته‌های گردشگری در قالب تورها به صورت حرفه‌ای گام خواهیم برداشت که با کمک خود اصناف و حمایت سازمان، این طرح در جزیره با هدف رونق گردشگری اجرایی می‌شود.

وی در رابطه با حل مشکل مسکن در نیمه دوم سال که اجرایی خواهد شد، اذعان کرد: چشم‌انداز ما برای مسکن‌های در قالب برج و خیلی مسکن‌های گرانقیمت نیست؛ بلکه متوسط و متوسط به پایین از نظر نرخ تمام‌شده است.

کشاورز درخصوص رعایت عدل و انصاف در تعیین اجاره‌بها تصریح کرد: مالکان نرخ اجاره‌بها را خیلی افزایش دادند، حتی برخی عنوان می‌کردند که تورم باعث افزایش نرخ اجاره‌بها شده است؛ ولی تورم به اون مقداری نیست که برخی موارد از ۷۰ تا ۳۰۰درصد به طور متغیر اجاره‌ها افزایش یابد.

وی افزود: طبق ابلاغیه دولت حداکثر نرخ اجاره‌بها باید ۲۵درصد باشد و نباید بیشتر از این شود و بار دیگر ابلاغیه‌ای که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور صادر است که دوباره ابلاغ می‌کنیم و تاکید بر رعایت آن داریم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: مالکان در فصول خلوت، اجاره‌بها را نسبت پایین‌تر از فصل پرتردد مسافر دریافت کنند تا این مهم به صورت منطقی، قانونی و قراردادی جبران شود؛ با هم یک رفتار مهربانانه‌تری داشته باشیم.

گفتنی است، در پایان این جلسه مقرر شد با ارائه پیشنهاد بخش خصوصی به سازمان منطقه آزاد کیش، جلسات دیگری در همین راستا برگزار گردد.