با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد:

کلنگ آب‌ شیرین‌کن ۱۰هزار مترمکعبی قشم به زمین خورد

عملیات اجرایی طراحی و احداث آب‌شیرین‌کن جدید 10هزار مترمکعبی شهر قشم و یک مخزن ذخیره آب با اعتباری بالغ‌بر 2550میلیارد ریال با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون قضایی دادستان کل کشور آغاز شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در این آیین گفت: جزیره قشم برای دستیابی به رشد اقتصادی، به توسعه زیرساختی نیاز دارد و آب یکی از زیرساخت‌های اصلی محسوب می‌شود که متاسفانه در سال‌های گذشته روی این موضوع سرمایه‌گذاری نشده بود.

وی ادامه داد: تامین آب شرب با کیفیت مناسب یکی از خواسته‌های اصلی مردم قشم است و در دولت انقلابی خود را موظف می‌دانیم این خواسته را برآورده کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: طبق قرارداد این پروژه در مدت‌زمان یک‌سال به بهره‌برداری خواهد رسید؛ اما طبق مذاکرات انجام ‌شده با مجری طرح، پیش‌بینی می‌شود این آب‌ شیرین‌کن تا پایان سال وارد مدار شود.

به گفته افشار فتح‌الهی؛ با بهره‌برداری از این پروژه توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر قشم و روستاهای اطراف تا سال‌۱۴۰۴ مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: علاوه‌بر تامین آب شرب بهداشتی، مدیریت آب‌های سطحی و زیرزمینی جزیره برای احیای کشاورزی نیز باید با جدیت پیگیری شود و هم‌اکنون یک تیم متخصص در این زمینه درحال تحقیق هستند.

همچنین، معاون قضایی دادستان کل کشور نیز در بخشی دیگر از این آیین گفت: آب در جزیره قشم از اهمیت دوچندانی برخوردار است و آغاز عملیات اجرایی این پروژه در آستانه هفته دولت، نشان از عزم دولتمردان برای حل مشکلات مردم و توسعه زیرساخت‌های جزیره دارد.

سعید عمرانی ادامه داد: طبق آموزه‎های دینی همه ‌چیز با آب حیات پیدا می‌کند و زندگی جاری می‌شود و آب‌رسانی جزو فضائل و کارهای پسندیده است و تمام کسانی که برای حل مشکلات آب شرب مردم تلاش می‌کنند، قابل‌تقدیر هستند.

وی تصریح کرد: قشم جلوه‌گاه وحدت در کشور است و امیدواریم کام مردم غیور مرزدار قشم در سال‌۱۴۰۲ از آب گوارای این پروژه شیرین شود.

در ادامه، مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در بخش دیگری از این آیین اظهار کرد: تامین آب شهر قشم و پیگیری تامین آب روستاهای جزیره جزو دستورات ویژه مقام‌عالی سازمان منطقه آزاد قشم می‌باشد.

شهرام داوری افزود: در همین راستا با تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل در ۵ماه نخست امسال ظرفیت تولید آب قشم با افزایش ۳۰درصدی به ۲۰هزار مترمکعب رسید.

داوری یادآور شد: در فاز بعدی نیز با افتتاح این آب ‌شیرین‌کن، ظرفیت تولید آب به ۳۰هزار مترمکعب افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در پایان درخصوص آب‌ شیرین‌کن باسعیدو نیز بیان کرد: این پروژه هم‌اکنون پیشرفت ۳۵درصدی دارد و حداکثر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.