مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد:

۶۶۵میلیون دلار صادرات در ۹ماهه سال‌۱۴۰۰ از منطقه آزاد ارس

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات 665میلیون دلاری از منطقه آزاد ارس در 9‌ماهه سال‌1400 خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محسن نریمان با اعلام این خبر گفت: صادرات ارس شامل چهار بخش صادرات قطعی، صادرات کالاهای داخلی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی می‌باشد که مجموع صادرات از این منطقه طی ۹ماه گذشته با ۲۲درصد افزایش نسبت به ۹ماهه سال قبل، به ۶۶۵میلیون دلار صادرات رسیده است.

وی افزود: صادرات قطعی منطقه آزاد ارس در همین مدت نیز ۲۲۴میلیون دلار بوده است که نسبت به صادرات ۱۱۹میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته، رشد ۸۸درصدی داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، ارزش صادرات حاصل از تولید این منطقه به سرزمین اصلی را ۲۰۴میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: نسبت به صادرات ۱۲۴میلیون دلاری در مدت ۹ماهه سال گذشته، ۶۴درصد رشد دارد.

نریمان اظهارکرد: صادرات کالای داخلی منطقه درطول ۹ماه سال جاری‌ ۲۰۴میلیون دلار بوده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان خاطرنشان کرد: بر‌اساس صادرات قطعی انجام شده، عمده این اقلام که شامل انواع خشکبار، قیر و نفت، انواع کیسه‌های پلاستیکی و پروپیلنی، شمش فولادی، محصولات گلخانه‌ای، صیفی‌جات و… بوده که به کشورهای ترکیه، آذربایجان، روسیه، عراق، ارمنستان، گرجستان، افغانستان، قزاقستان و آلمان صادر شده است.