آبرسانی به روستای تیس با ۷۰۰میلیون تومان اعتبار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تیس تنها روستای فنس۱۴هزارهکتاری منطقه آزاد چابهار است؛ مدت‌ها از آن غافل بودیم و شاخص‌های توسعه‌ای آن وضع خوبی نداشت؛ با یک کار عملیاتی جدی از سال‌‌۹۵ توسعه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی روستا را پی گرفتیم‌. به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کردی افزود: آبرسانی به روستای تیس با […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تیس تنها روستای فنس۱۴هزارهکتاری منطقه آزاد چابهار است؛ مدت‌ها از آن غافل بودیم و شاخص‌های توسعه‌ای آن وضع خوبی نداشت؛ با یک کار عملیاتی جدی از سال‌‌۹۵ توسعه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی روستا را پی گرفتیم‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کردی افزود: آبرسانی به روستای تیس با ۷۰۰میلیون تومان اعتبار در اولویت منطقه آزاد چابهار است و تا پایان سال به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری کامل از این طرح ۶هزار نفر در قالب ۲هزار خانوار روستای تیس از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد؛ تا قبل از این پروژه روستاییان تیس با تانکرهای سیار آب‌رسانی می‌شدند‌.

کردی هم‌چنین از اجرای برنامه‌های ساماندهی روستای تیس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: اجرای بازگشایی معابر ورودی این روستا جهت جدول‌گذاری، آسفالت و پیاده‌روسازی و کمک به توسعه‌ زیرساخت‌های فرهنگی، گردشگری و آموزشی احداث دوازده واحد کلاس درس با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس با تفاهم‌نامه فی‌مابین، احداث پارک محله‌ای، کتابخانه، خانه بهداشت در برنامه قراردارد.

وی افزود: توسعه اجتماعی و فرهنگی را همزمان با توسعه عمرانی در دستور کار قراردادیم، با بنیادهایی ازجمله بنیاد بین‌المللی توسعه کارآفرینی زنان و جوانان برای اجرای طرح‌های کارآفرینی برای زنان و دانش‌آموزان در این روستا وارد مذاکره شدیم و این طرح‌ها آغاز شده است.