آزمایشگاه تخصصی تشخیص آبزیان در چابهار تاسیس می‌شود

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری‌های آبزیان با استانداردهای بین‌المللی سال آینده در چابهار راه‌اندازی می شود. به گزارش اخبار آزاد مناطق، مهدی حسینی در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون، معاون شیلات ایران و رئیس سازمان جهاد […]

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری‌های آبزیان با استانداردهای بین‌المللی سال آینده در چابهار راه‌اندازی می شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مهدی حسینی در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون، معاون شیلات ایران و رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از این آزمایشگاه اظهار داشت: این طرح بزرگ که عملیات ساخت آن امسال آغاز شده، هم‌اینک ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: تجهیزات آزمایشگاهی این آزمایشگاه بین‌المللی به ارزش ۷۰میلیارد ریال خریداری شده و ساختمان آزمایشگاه با ۲۰میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این آزمایشگاه آزمایشات مولکولی، میکروبی، هیستامین، فلزات سنگین و آنالیز برای صدور مجوز واردات و صادرات انواع آبزیان و محصولات شیلاتی انجام خواهد شد.

حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه چابهار گذرگاه صادرات آبزیان و ترانزیت محصولات شیلاتی است، وجود این آزمایشگاه بین‌المللی حیاتی می‌باشد.

این آزمایشگاه در محل دامپزشکی شهرستان چابهار در حال ساخت است.

احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در این بازدید در زمینه تامین منابع مالی برای تسریع در ساخت آزمایشگاه قول مساعد داد.