مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

آغاز بهره‌برداری آزمایشی از مجموعه تیرپارک آناوطن در ماکو

تیرپارک چندمنظوره و نوبت‌دهی به کامیون‌های خروجی از کشور آناوطن در ماکو، تنها مجموعه استاندارد و مدرن در کشور است که با ظرفیت بیش از 600کامیون فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه ارتقاء خدمات و احصاء مشکلات مجموعه تیرپارک آناوطن که با حضور فرمانده مرزبانی، نماینده گمرک بازرگان، مدیر پایانه صادراتی، نماینده کامیون‌داران و مدیرعامل تیرپارک آناوطن برگزار شد، گفت: تیرپارک آناوطن، به عنوان تنها تیرپارک استاندارد و مدرن در کشور است که کلیه خدمات رفاهی آن باید با بالاترین کیفیت و شایسته کشور عزیزمان باشد.

گفتنی است، این تیرپارک چندمنظوره واقع به مساحت ۱۳۳هزار مترمربع به منظور کاهش ترافیک و حجم کاری، تسهیل در امر تردد کامیون‌داران و همچنین تامین رفاه حال رانندگان، با راه‌اندازی سامانه نوبت دهی هوشمند و  با سرمایه‌گذاری ۹۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی و مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد.

ظرفیت توقف کامیون و تریلر در این تیرپارک ۶۰۰دستگاه بوده و با بهره‌برداری از این پروژه برای بیش از ۱۵۰نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

لازم به ذکر است، کاهش صف کامیون‌ها در جاده ترانزیتی ماکو، رفع مشکل ازدحام و شلوغی مرز و پسکرانه مرزی، ‌امنیت کالاها و کامیون‌ها ازجمله مزایای بهره‌برداری از این پروژه است که برای اولین بار با این سطح از استاندارهای بین‌المللی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

این مجموعه مجهز به تمامی امکانات رفاهی، خدماتی و تعمیرگاهی همچنین مجهز به برج‌های نوری، دوربین‌های مداربسته، تجهیزات ایمنی و آتش نشانی به صورت شبانه‌روزی در خدمت فعالین ترانزیت است.