با حضور مقامات کشوری و منطقه‌ای انجام گرفت:

آغاز به‌کار رویداد بزرگ کیش اینوکس‌۲۰۲۲ در جزیره کیش

رویداد بزرگ کیش اینوکس‌2022 با حضور سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، رئیس کل بیمه مرکزی، دستیار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و برخی از مسئولان کشوری و محلی، افتتاح شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، عصر دوشنبه (۲۵مهرماه) «چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور» و «نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی» با حضور تعداد ۲۵۰شرکت داخلی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی فعالیت خود را در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش آغاز به‌کار کرد.

نمایشگاه «کیش اینوکس‌۲۰۲۲» از ۲۵ الی ۲۸مهرماه با مشارکت تصمیم‌سازان، دست‌اندرکاران، فعالان بازارهای مالی، بازار سرمایه و سایر ذی‌نفعان و علاقه‌مندان در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش میزبان عموم مردم و فعالان حوزه‌های سرمایه‌گذاری، بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی خواهد بود.

با آغاز به‌کار این نمایشگاه، فرصت جدیدی برای بازنگری اقدامات انجام شده، ترسیم چشم‌اندازهای نو در حوزه اقتصاد و گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی ایجاد می‌گردد.

لازم به ذکر است، نمایشگاه کیش اینوکس به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای اقتصادی کشور با حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی با حضور نخبگان اقتصادی و مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این رویداد اقتصادی، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مالی و اقتصادی از سه‌شنبه ۲۶ الی چهارشنبه ۲۷مهرماه در سالن‌های «خلیج‌فارس، ابن‌سینا، رازی، خوارزمی، ملاصدرا و ابوریحان» مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد.

همچنین، در راستای برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی می‌توان به فراهم‌سازی مقدمات استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه اقتصادی دیجیتال به دو نشست «معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد شهر هوشمند کیش» و «فرصت‌های پیش‌رو در دنیای‌NFT با محوریت مناطق آزاد» که از سه‌شنبه ۲۶مهرماه به ترتیب از ساعت‌۹ و نیم تا ۱۱ در سالن ابوریحان و از ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه تا ۱۲ و ۴۵دقیقه در سالن خوارزمی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود، اشاره کرد.

شرکت‌ها و سازمان‌هایی همچون سازمان بورس و اوراق بهادر و سایر ارکان بازار سرمایه، بانک‌ها، بیمه‌ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق توسعه ملی، بیمه مرکزی، اتاق بازرگانی ایران و تهران، سازمان خصوصی‌سازی، سازمان منطقه آزاد کیش و سایر شرکت‌های بخش خصوصی در این نمایشگاه حضوری فعال دارند.

برگزاری نمایشگاه‌های کیش اینوکس در طول سال‌های متمادی به محلی جهت ارائه تصویر کاملی از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصادی کشور، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی و ایجاد زمینه‌های تحول در مسیر توسعه اقتصادی کشور تبدیل شده است.

گفتنی است، برگزاری این رویداد اقتصادی با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با محوریت تقویت سرمایه‌گذاری در اقتصاد مولد، تسهیل توسعه و تجارت، ساماندهی سیاست‌های پولی و مالی، توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نقش این مناطق در توسعه اقتصادی کشور، مواجهه با ابرچالش‌های زیست ‌محیطی، تقویت شفافیت اقتصادی، تکمیل زنجیره‌های تولید ملی، امنیت سرمایه‌گذاری و رفع موانع، راهکارهای بهبود فضای کسب‌ و کار، بورس بین‌الملل و بانکداری آفشور، بررسی وضعیت رمزارزها و تعیین جایگاه آن در اقتصاد، بازسازی و تقویت مناسبات بین‌المللی به‌ویژه با کشورهای منطقه، توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش‌بنیان و سایر موضوعات مطرح شده در حوزه اقتصادی شده است.