آغاز به کار دومین جشنواره موسیقی و فیلم‌های آئینی جزیره قشم

دومین جشنواره موسیقی و فیلم‌های آئینی به میزبانی روستای سلخ جزیره قشم آغاز به کار کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این جشنواره چهار روزه با حضور پروین فرشچی عضو هیات مدیره، علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین مرادی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، شامگاه ۲۷بهمن‌ماه در روستای سلخ افتتاح شد.

این جشنواره در دومین دوره برگزاری خود، علاوه بر پرداختن به موسیقی‌های آئینی و بومی، پخش فیلم‌هایی با موضوع فرهنگ و سنت از مناطق مختلف کشور را در لیست اجرا دارد.

سه گروه موسیقی محلی از استان‌های خراسان شمالی، لرستان و هرمزگان و سه فیلم از استان‌های گیلان، گلستان و ایلام بخش‌های مختلف این جشنواره را شامل می‌شوند.

دبیری بخش فیلم دومین جشنواره موسیقی و فیلم‌های آئینی سلخ را فرهاد ورهرام برعهده دارد و پیروز ارجمند که ریاست بین‌المللی جشنواره موسیقی فجر را نیز برعهده داشته، دبیرکل هنری این جشنواره است.

جشنواره موسیقی سلخ به همراه جشنواره «کوچه» از استان بوشهر، دو جشنواره موسیقی آئینی کشور هستند که توسط بخش غیردولتی با هدف ارائه موسیقی‌های ایران زمین اجرا می‌شود.

یادآور می‌شود، دومین جشنواره موسیقی و فیلم‌های آئینی سلخ، از ۲۷ تا ۳۰بهمن به مدت چهار شب به میزبانی این روستا در حال برگزاری است و هنرمندان و هنردوستان از نقاط مختلف کشور در این جشنواره حضور دارند.

نخستین‌ دوره این جشنواره، سال گذشته با استقبال خوب مردم جزیره در روستای سلخ برگزار شد.