آغاز به کار سامانه آنلاین ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری در منطقه آزاد انزلی

سامانه یکپارچه آنلاین ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری منطقه آزاد انزلی از ابتدای فروردین‌ماه سال‌۹۸ به منظور خدمت رسانی به متقاضیان سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در این منطقه، شروع به فعالیت نموده است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، بر این اساس فرآیندهای تعیین نام، آگهی تاسیس، اساسنامه، اظهارنامه، پرداخت هزینه ثبتی الکترونیکی که جزء فرآیندهای […]

سامانه یکپارچه آنلاین ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری منطقه آزاد انزلی از ابتدای فروردین‌ماه سال‌۹۸ به منظور خدمت رسانی به متقاضیان سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در این منطقه، شروع به فعالیت نموده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، بر این اساس فرآیندهای تعیین نام، آگهی تاسیس، اساسنامه، اظهارنامه، پرداخت هزینه ثبتی الکترونیکی که جزء فرآیندهای اداری ثبت شرکت در مناطق آزاد می‌باشند، در چارچوب این خدمت دولت الکترونیک در منطقه آزاد انزلی به صورت اینترنتی و آنلاین بدون نیاز به حضور اشخاص صورت می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند ثبت شرکت در مناطق آزاد سامانه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مناطق آزاد کشور با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به آدرس اینترنتیcr.freezones.ir شروع به کار نموده که در گام نخست این منطقه ارائه خدمات اداری مربوط به ثبت شرکت را در این سامانه به متقاضیان ارائه می‌دهد و تا نیمه دوم سالجاری نیز سایر خدمات مرتبط با حوزه کاری ثبت شرکت از این طریق انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، کاهش بوروکراسی اداری، امکان ثبت شرکت از هر نقطه جهان در این منطقه با کمک سامانه مزبور، کاهش هزینه‌های تردد، افزایش تعداد خدمات قابل ارائه در چارچوب دولت الکترونیک از سوی این سازمان، کاستن از رفت و آمد متقاضیان برای طی فرآیندهای اداری ثبت شرکت و امکان ثبت سریع‌تر شرکت‌های خارجی که در ایران مستقر نبوده و خواستار فعالیت در منطقه آزاد انزلی می‌باشند را می‌توان از مهم‌ترین نتایج فعال شدن سامانه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مناطق آزاد کشور عنوان نمود.

گفتنی است، هم‌اکنون تعداد ۲۳۹۳شرکت در این منطقه ثبت شده که ۲۱۲۹شرکت ایرانی و ۲۶۴شرکت نیز خارجی و از کشورهای کره جنوبی، امارات متحده عربی، ترکیه، تاجیکستان، سوئد، افغانستان، چین، ترکمنستان، انگلستان، آذربایجان، آلمان، ایتالیا، هند، روسیه و پاکستان بوده است.

حوزه فعالیت این شرکت‌ها در زمینه‌های تجاری-‌گردشگری، تجاری-عمرانی، خدماتی و صنعتی-‌تولیدی است و با تکمیل این فرآیند، مجموع خدمات و سامانه‌های الکترونیکی که سازمان منطقه آزاد انزلی در بخش‌های مختلف خدماتی خود ارائه می‌دهد، به بالغ‌بر ۴۰خدمت خواهد رسید و این سازمان را به یک سازمان پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک در چارچوب وظایف دولت الکترونیک در عصر جهانی شدن، تبدیل کرده است.

گفتنی است، معافیت مالیاتی ۲۰ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰درصد و معافیت‌های گمرکی برای ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه و همچنین معافیت گمرکی ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی است.

لازم به ذکر است، متقاضیان به منظور دریافت پاسخ سوالات احتمالی در مسیر بهره‌برداری از سامانه ثبت شرکت منطقه آزاد انزلی می‌توانند با شماره تلفن ۰۱۳۴۴۰۵۳۰۰۴ تماس حاصل فرمایند.