استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰تختخوابی چابهار به‌زودی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی بیمارستان 540تختخوابی چابهار به‌زودی آغاز می‌شود تا بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان این منطقه مرتفع شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، احمدعلی موهبتی در حاشیه بازدید از مکان ساخت این بیمارستان اظهار داشت: طرح‌های مطالعاتی این بیمارستان تکمیل و پیمانکار برای اجرای آن مستقر شده و به‌زودی عملیات ساخت آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: طراحی منحصربه‌فرد با اصول اقلیمی و جذب توریسم از مهم‌ترین اولویت‌های ساخت این بیمارستان است تا علاوه بر حل مشکلات بهداشتی و درمانی مردم جنوب استان، برای حوزه گردشگری سلامت نیز مفید واقع می‌شود.

وی افزود: به طور میانگین به ازای هر تخت بیمارستانی، یک میلیارد تومان هزینه می‌شود که برآورد اعتبار اولیه این بیمارستان ۵۴٠میلیارد تومان است که بخشی از این هزینه با فروش اراضی بهداشت و درمان در چابهار تامین می‌گردد.

وی ادامه داد: براساس برآوردهای ابتدایی، این پروژه در مدت چهار سال اجرا خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان از مساعدت‌های منطقه آزاد چابهار برای واگذاری رایگان بیش از ۲۰هکتار زمین قدردانی کرد و افزود: چابهار آینده‌ای درخشان دارد و این منطقه مهاجرپذیر با ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری باید تمام زیرساخت‌های حوزه‌های مختلف آن آماده شود.

موهبتی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرمانداری، معتمدان و سایر قشرهای دست‌اندرکار برای پیگیری حل مشکلات مختلف چابهار قدردانی کرد.

بنا به این گزارش، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران کل استانی در سفر ۲روزه به چابهار، علاوه بر بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در دست ساخت منطقه آزاد، بندر، مرز ریمدان و حاشیه شهر چابهار با مردم بخش دشتیاری دیدار و گفت‌وگو کردند.

کلنگ‌زنی بند خاکی نلینت دشتیاری از دیگر برنامه‌های سفر موهبتی به چابهار بود.