با حضور مشاور رئیس‌جمهور انجام پذیرفت:

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و تبدیل کمربندی ماکو به بزرگراه

همزمان با سفر مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی، عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و تبدیل کمربندی ماکو به بزرگراه آغاز شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در راستای تسهیل و تسریع در حمل‌ونقل، تردد کامیون‌ها، افزایش ایمنی و کاهش سوانح و تصادفات، سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه احداث بزرگراه شهید سلیمانی (گیت ورودی-‌ماکو) اقدام به توسعه کمربندی ترانزیتی ماکو و احداث تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک می‌نماید.

پروژه احداث باند دوم محور کمربندی ماکو به طول ۱۰کیلومتر با اعتبار ۱۴۵۰میلیارد ریال و تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک  و راه‌های دسترسی آن به طول ۲کیلومتر با اعتبار ۳۰۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو احداث می‌شوند.

برای تبدیل کمربندی به بزرگراه که ۳کیلومتر آن به صورت تعریض از طرفین و بیش از ۲۰کیلومتر آن احداث باند جدید خواهد بود، ضمن آنکه چهار دور برگردان نیز در نظر گرفته شده است.

تیپ عرضی تقاطع غیرهمسطح لجستیک نیز برابر با تیپ عرضی‌محور است و برای آن دو دستگاه پل دهانه ۲۰متری هرکدام به طول حدود ۲۳متر پیش‌بینی شده است.

همچنین میدان لجستیک به شکل بیضی به قطر کوچک ۴۴متر و قطر بزرگ ۱۲۲متر احداث خواهد شد.

در این پروژه، تکمیل باند دوم لجستیک به طول ۴۰۰متر، احداث ‌باندهای کاهش سرعت و افزایش سرعت و نیز ۵۸هزار مترمربع آسفالت‌ریزی انجام خواهد شد.