با حضور مشاور رئیس‌جمهور انجام پذیرفت:

آغاز عملیات اجرایی ساخت شهرک صنعتی شماره‌۳ منطقه آزاد انزلی

با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، عملیات اجرایی ساخت سومین شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، بر این اساس عملیات اجرایی و تکمیل زیرساخت‌های لازم در این پروژه که به مساحت حدود ۵۰هکتار در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین و در جوار مسیر راه‌آهن ایجاد می‌شود، بر عهده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) بوده که در سه فاز احداث می‌گردد.

بنا بر این گزارش، در فاز نخست ۳۷هکتار از این شهرک صنعتی در یک دوره زمانی ۱۸ماه ساخته و به تولیدکنندگانی که طرح‌های توجیهی سرمایه‌گذاری آنها مورد تایید سازمان منطقه آزاد انزلی قرار گرفته، تحویل می‌شود.

لازم به ذکر است، در کنار بهره‌مندی از مزایا و معافیت‌های قانونی، امکانات لجستیکی، نمایشگاهی و بورس کالا در این منطقه برای تولیدکنندگانی که این شهرک را انتخاب می‌کنند؛ حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، صادرات‌محور و دارای ارزش افزوده بالا جهت صدور به بازارهای اوراسیا از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی در سومین شهرک صنعتی بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور است که با بهره‌برداری از آن پهنه‌بندی صنعتی منطقه به دو برابر یعنی ۱۱۰هکتار بالغ خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران دبیرخانه شورایعالی، اعضای هیات مدیره و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی به همراه فعالان اقتصادی بخش خصوصی حضور داشتند.