با حضور مشاور رئیس‌جمهور صورت پذیرفت:

آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح تولید محصولات گلخانه‌ای منطقه آزاد ماکو

با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، عملیات اجرایی نخستین طرح تولید محصولات گلخانه‌ای منطقه آزاد ماکو (کشت انواع صیفی‌جات)  آغاز شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد،‌ همزمان با سفر سعید محمد به منطقه آزاد ماکو،‌ آیین کلنگ‌زنی پروژه ۴هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برگزار شد‌‌.

این طرح در زمینی به مساحت ۲۵هکتار (فاز اول و ۵۰هکتار فاز دوم) در اراضی روستای قلیش‌لانمیش احداث می‌شود که فضای گلخانه‌ای آن ۱۴هکتار در فاز اول و ۳۰هکتار در فاز دوم خواهد بود.

برای اجرای این طرح کشاورزی که با استفاده از به‌روز‌ترین تجهیزات و امکانات ساخته می‌شود، ۴هزار میلیارد ریال در فاز اول توسط شرکت آراز ایرانیان منطقه آزاد ماکو سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مدت اجرای کامل این طرح ۳۶ماه درنظر گرفته شده و برای ۱۵۰نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

همچنین، در این مجتمع گلخانه‌ای، کشت و تولید محصولاتی ازجمله گوجه‌فرنگی، فلفل، بادمجان و خیار پیش‌بینی شده و سالانه ۸هزار تن از این محصولات تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

براساس این گزارش، سازمان منطقه آزاد ماکو با هدف مدیریت منابع آب، افزایش بهره‌وری و راندمان تولید، احداث و توسعه طرح‌های گلخانه‌ای را در کنار احداث کشت و صنعت‌های نوین به عنوان رویکرد اصلی خود برای توسعه بخش کشاورزی منطقه در دستورکار قرار داده است.

گفتنی است، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی به منظور بازدید از طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو، به این منطقه سفر کرد.