از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) صورت پذیرفت:

آغاز عملیات اجرایی ۶۵۰میلیارد تومان طرح توسعه‌ای در منطقه آزاد ارس

عملیات اجرایی هفت طرح توسعه‌ای، عمرانی و فرهنگی منطقه آزاد ارس با 650میلیارد تومان اعتبار توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) آغاز شد. قرار است این طرح‌ها در مدت 30ماه به بهره‌برداری برسند‌.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، تکمیل مسیر جلفا-‌مرند قطعات حدفاصل کیلومتر ۱۶ تا ۲۲٫۶۰۰ و ۳۰ تا حدود‌۳۴، شریان اصلی ایواوغلی-‌گردیان از کیلومتر ۶٫۳۰۰ تا ۱۴٫۱۰۰، فرهنگسرای ارس و آماده‌سازی بخشی از اراضی ۲۲۰هکتاری، سایت صنایع سنگین و اراضی و محوطه شهرک صنعتی جانانلو هفت پروژه‌ای است که عملیات اجرایی آنها  به مناسبت هفته بسیج در محدوده منطقه آزاد ارس آغاز شد.

ماه گذشته در راستای توسعه زیرساخت‌های عمرانی ارس، قرارداد همکاری میان سازمان منطقه آزاد ارس با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به امضا رسید.

 

استاندار آذربایجان شرقی:

تاکید دولت بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کشور

استاندار آذربایجان شرقی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای منطقه آزاد ارس گفت: خدا را شاکرم که به میمنت هفته بسیج شاهد این اتفاق خوب در منطقه آزاد ارس هستیم.

عابدین خرم افزود: قرار گرفتن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به عنوان مجری و سازمان منطقه آزاد ارس به عنوان کارفرما در یک پروژه، امتیاز و شاخص ویژه‌ای برای تحقق اجرای طرح‌های ترکیبی از راه، مسکن، فرهنگ و صنایع است.

وی اظهار کرد: اینکه برای توسعه زیرساخت‌ها در منطقه آزاد ارس نیاز به تخصیص منابع دولتی نداریم و محل تامین منابع و هزینه از آورده خود منطقه است، یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. این موضوع یکی از دلایل تاثیرگذاری منطقه آزاد ارس در سهم اقتصادی، توسعه و اشتغال استان است.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: تاکید دولت بر این است که پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

پیشرفت اقتصادی ارس در گرو تسهیل مسیرهای مواصلاتی و جاده‌ای

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این آیین گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به وعده‌ای که به مردم سلحشور آذربایجان شرقی داده‌ایم، عمل کنیم و زمینه رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی پویا را در ارس و کل استان فراهم نماییم.

محسن نریمان افزود: با واگذاری عملیات اجرایی این هفت پروژه به قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) دیگر دغدغه‌مان نسبت به اجرای درست و به‌موقع این پروژه‌ها کمتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: تکمیل این هفت پروژه یکی از اساسی‌ترین و حساس‌ترین کارهایی است که ارس را به نقاط مثبت و بالایی می‌رساند.

نریمان ادامه داد: پیشرفت اقتصادی ارس در گرو تسهیل مسیر‌های مواصلاتی و جاده‌ای است و باید راه‌های جاده‌ای بسیار درست طراحی شوند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان با تاکید بر لزوم ترمیم و توسعه راه‌های ریلی ارس خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه ریلی در ارس هستیم و مطالعات آن را شروع کرده‌ایم.

 

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی:

جاده-‌مرند جلفا، دروازه دسترسی ایران به اوراسیا

همچنین، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خوشحالی از تداوم عمران و توسعه در منطقه آزاد ارس و تلاش برای تکمیل بزرگراه مرند-‌جلفا گفت: این جاده یک محور ارتباطی مهم اقتصادی و توسعه‌ای است.

معصومه پاشایی‌بهرام با بیان اینکه حمل و نقل اولین زیرساخت اقتصادی هر منطقه‌ای است، افزود: با تکمیل این جاده، جذابیت منطقه آزاد ارس ارس برای سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر می‌شود.

وی اظهار داشت: به عنوان رئیس فراکسیون مناطق آزاد، از تمامی مناطق آزاد بازدید داشته‌ام و به جرات می‌گویم ارس نگین مناطق آزاد کشور است.

پاشایی‌بهرام گفت: به نظر من علت اینکه ارس صنعتی‌ترین منطقه آزاد کشور است، داشتن روحیه و فرهنگ کار و تعاونی است که در مردمان شمال‌غرب کشور وجود دارد.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایرانِ امروز نیاز به اتحاد دارد تا در کنار هم برای کشوری آبادتر تلاش کنیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جاده مرند-‌جلفا یک مسیر اقتصادی برای کل کشور و تنها مسیری است که کشور را زمینی به اوراسیا و ارمنستان و نخجوان متصل می‌نماید.

 

فرمانده منطقه‌ای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص):

قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، بازوی توانمند نظام و مردم

فرمانده منطقه‌ای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) نیز در این مراسم گفت: موسسه عاشورا جزو اولین موسساتی است که در قرارگاه خاتم تشکیل شده است.

موسی اسلامی افزود: قرارگاه کارش را از بازسازی شروع کرد و اکنون به جایی رسیده است که می‌توان گفت نقش تاثیرگذار و بی‌بدیلی در توسعه و ارتقای زیرساخت‌ها و عمران کشور دارد.

وی اظهار نمود: ۵۵درصد سدهای در حال بهره‌برداری کشور توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) احداث شده است.

اسلامی تاکید کرد: قرارگاه بازوی توانمند دولت نظام و مردم است و فلسفه وجودی آن، خدمت‌رسانی به مردم است.

فرمانده منطقه‌ای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پایان بیان داشت: مناطق آزاد به جهت اینکه دریچه‌ای برای ورود کشور به بازار جهانی و عامل محرک انتقال تکنولوژی محسوب می‌شوند، بسیار حائز اهمیت هستند و در این بین، منطقه آزاد ارس که به لحاظ اقتصادی و سیاسی جایگاه خاصی در کشور دارد و با ظرفیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، سرآمد و نگین مناطق آزاد کشور است .

گفتنی است، منطقه آزاد ارس با بیش از ۷۰هزار هکتار وسعت و چهار ناحیه منفصل با مرکزیت شهر جلفا، در ۱۳۲کیلومتری شمال‌غرب تبریز واقع شده و با جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری نخجوان هم‌مرز است و با ترکیه نیز تنها ۱۲۰کیلومتر فاصله دارد‌‌.