مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

آماده‌سازی اماکن ورزشی کیش جهت میزبانی اردوهای ملی و بین‌المللی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تامین تجهیزات بدنسازی و به‌روزرسانی پیست تارتان مجموعه المپیک کیش برای تمرین اردوهای تیم ملی و بین‌المللی در این منطقه خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه محمدعلی وکیلی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در بازدید از مراکز ورزشی این منطقه بر اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده معرفی ظرفیت‌ها، امکانات و شرایط مطلوب آب و هوایی کیش جهت برپایی اردوهای تدارکاتی و آمادگی تیم‌های ورزشی در این منطقه تاکید کرد.

مظفری با بیان این که زحمات مربیان و تلاش ورزشکاران مدال‌آور که به عنوان سرمایه‌های ملی این کشور محسوب می‌شوند، باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: با آماده‌سازی پیست تارتان مجموعه المپیک کیش، تیم‌های ملی برای برگزاری اروهای تمرینی به جزیره کیش سفر می‌کنند و این اقدام مهم و ارزشمند مانع از خروج ارز خواهد شد.

وی گفت: صدا و سیما و نشریات ورزشی می‌توانند با استفاده بهینه از فضاهای رسانه‌ای، در جهت معرفی صحیح زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی کیش، تیم‌های مختلف را برای برپایی اردوهای ملی و بین‌المللی در این منطقه آزاد ترغیب کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که مربی خارجی تیم تکواندو در سفر به جزیره کیش؛ امکانات ورزشی و آب و هوای مناسب این منطقه را کم‌نظیر عنوان کرده بود و علاقمند به معرفی این ظرفیت‌ها به روسای فدراسیون‌های دنیا بود، افزود: امکانات و زیرساخت‌ها ورزشی، تردد راحت و نبود ترافیک، هتل‌های مناسب و مجموعه‌های ورزشی این منطقه در شرایط ایده‌آلی قرار گرفته است.

در این بازدید، مربی تیم ملی دو و میدانی با اشاره به برپایی اردوی ۴۰روز در جزیره کیش برای تمرین تیم ملی دو و میدانی، خاطرنشان کرد: جزیره کیش به مدد امکانات ورزشی مناسبی که در این منطقه مهیا شده، بهترین مکان برای تمرین رشته‌های ورزشی است و تبلیغات در سطح گسترده می‌تواند شمار زیادی از ورزشکاران دنیا را برای تمرین به این منطقه جذب کند.

ایوب دادروان اظهار داشت: با توجه به این که برای تمرین کشورهای «آفریقای جنوبی و ترکیه» به ما پیشنهاد شده بود، اما به دلیل شرایط مناسب آب و هوا و امکانات ورزشی‌ این منطقه؛ جزیره کیش را به عنوان اردوی تمرینی خود انتخاب کردیم.

همچنین، دکتر مصطفی بهرامی سرمربی تیم ملی پرتاب نیزه که برای تمرین در جزیره کیش اردو زدند، ضمن قدردانی از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص فراهم کردن امکانات ورزشی برای تمرین رشته‌های مختلف افزود: جزیره کیش از نظر آب و هوا، فضای ورزشی و مسافت کوتاه بین محل اقامت تا زمین تمرین، در مقایسه با تهران از شرایط مناسب و ایده‌آلی برخوردار است.

در ادامه این بازید‌ها، مربی تیم ملی جودو کم‌بینایان ایران که جزء تیم‌های سوم دنیا هستند و برای شرکت در مسابقات پارالمپیک ژاپن در جزیره کیش اردوی تمرینی خود را آغاز کردند، از امکانات سخت‌افزاری ازجمله تشک‌های تاتامی جودو و فضاهای ورزشی این منطقه ابراز رضایتمندی کرد.

همچنین، سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش نیز درخصوص امکانات و فعالیت رشته‌های مختلف در مجموعه المپیک کیش گفت: رشته‌های ورزشی: ووشو، تکواندو، کاراته، مویتای، بدنسازی در سالن چندمنظوره کوثر در مساحتی بالغ بر ۲۵هکتار در حال تمرین هستند و همچنین هیات‌های شطرنج، وزنی، کشتی، توپی در سالن خلیج فارس در مساحتی بالغ بر ۵۰هکتار مستقر هستند و فعالیت می‌کنند.

به گفته عزیزاله فرضی‌پور، در سالن توپی چندمنظوره نیز رشته‌های ورزشی والیبال، بسکتبال، هندبال، بدمینتون تمرین می‌کنند.

وی اظهار داشت: در هفته گذشته در این سالن میزبان تیم پارالمپیک والیبال نشسته بودیم و براساس تعامل فدراسیون با هیات‌های ورزشی جزیره کیش تمام خدمات ارائه شده ازجمله برای فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی رایگان است. برای ساکنان کیش نیز هزینه یک سال ۲۰۰هزار تومان است.

سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش درخصوص ارائه خدمات ورزشی برای ساکنان کیش تصریح کرد: پرداخت هزینه در سرزمین اصلی برای یک رشته ورزشی مانند تیر و کمان در ماه یک میلیون و ۵۰۰هزار تا دو میلیون تومان است؛ اما با اختصاص یارانه از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به مبلغ ۲۵ تا ۳۰میلیارد تومان، ساکنان کیش می‌توانند تنها با پرداخت ۲۰۰هزار تومان شهریه برای یک سال از امکانات ورزشی بهره‌مند شوند.

فرضی‌پور درخصوص امضای تفاهم‌نامه‌ای میان وزرات ورزش با سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پس از امضای این تفاهم‌نامه؛ تمام تیم‌های ملی که برای برگزاری اردوی تمرینی در کیش به صورت رایگان از امکانات ورزشی این منطقه استفاده می‌کنند، مبلغی را به منطقه آزاد کیش اختصاص خواهند داد.

وی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی در رشته‌های رزمی، کشتی، باستانی و شمشیر بازی رینگی در سالن الغدیر مجموعه المپیک کیش و پیشینه میزبانی از فستیوال هنرهای رزمی جهان در این مجموعه اذعان داشت: اگر تعداد مسابقات ورزشی زیاد باشد در سالن‌های چندمنظوره در قالب چند رشته ورزشی برگزار می‌شود و این سالن‌ها قابلیت برگزاری مسابقات چندجانبه در گروه‌های کوچک را دارد.

به گفته سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش، در رشته‌های ورزشی تیر و کمان، ژیمناستیک، دو و میدانی، پدل‌برد و کایت بردینگ، جزیره کیش همیشه صاحب عناوین قهرمانی و مدال‌آور است.

شایان ذکر است، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و برخی از معاونان و مدیران این سازمان، از پلاژهای بانوان و آقایان، همچنین زمین‌های بسکتبال، اسکیت قهرمانی و هنری، آموزشی و سرعتی و تیر‌اندازی با کمان نیز بازدید کردند.

گفتنی است، در حال حاضر نیز تیم‌های ملی جودو، پرتاب با نیزه و دو میدانی برای برپایی اردوهایی تمرینی در کیش مستقر هستند.