بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از 11طرح، پروژه و سایت گردشگری قشم:

آمادگی جزیره قشم جهت میزبانی از گردشگران در پساکرونا

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدیدهای هفتگی خود از طرح‌ها، پروژه‌ها، سایت‌ها و اماکن گردشگری جزیره قشم با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها و تسریع و تقویت فعالیت‌های فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری، در محل اجرای افزون‌بر 11مورد طرح، پروژه، سایت و مکان گردشگری این جزیره حضور یافت و ضمن بررسی مسائل آنها با صاحبان و مجریان‌شان به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در این بازدیدها که محمدباقر سعادت و پروین فرشچی از اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان وی را همراهی می‌کردند، در گام اول در محل اجرای طرح احداث کمپ‌پارک ساحلی طولا حضور یافت و با صاحبان و مجریان این طرح گفت‌وگو کرد.

این طرح که شامل ساخت اماکن اقامتی و تفریحی خصوصا نصب آلاچیق‌های گردشگری در مساحتی حدود پنج هکتار است، با اعتباری بالغ بر ۵۱میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی پس از تصویب طرح، ساخته خواهد شد.

براساس این گزارش، فاز یک بلوار در دست احداث دفاری به طول حدود سه کیلومتر دومین ایستگاه بازدید رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه بود که به طور مشترک توسط این سازمان و شورای اسلامی روستای دفاری ساخته می‌شود.

حجم آسفالت این بلوار که با اعتباری بالغ بر ۷۲میلیارد ریال ساخته می‌شود، افزون بر ۵۰هزار مترمکعب اعلام شده است.

در ادامه این بازدیدها، محل احداث راه دسترسی به پیست موتور کراس در مجاور روستای دفاری، کمپ‌پارک ساحلی مهتاب (ریگو)، سایت تفریحی-‌گردشگری و کمپ‌پارک ساحلی جزایر ناز، پروژه بهسازی بلوار ورودی روستای سهیلی و محل اجرای طرح گردشگری در اسکله سهیلی در مجاورت جنگل حرا نیز مورد بازدید حمیدرضا مومنی و همراهان قرار گرفتند.

بنا بر این گزارش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همراه دو تن از اعضای هیات مدیره و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان، از مرکز اطلاع‌رسانی تماشاگه حرا ژئوپارک جهانی قشم شامل موزه و مرکز آموزش جامعه محلی واقع در اسکله سهیلی در مجاورت جنگل حرا بازدید کردند.

در این مرکز آموزشی، دوره‌هایی برای جامعه محلی که در قسمت جنوبی ژئوسایت جنگل حرا در ۱۳روستا با جمعیتی حدود ۲۰هزار زندگی می‌کنند، به طور مرتب برگزار می‌شود و آنها از طریق این دوره‌های آموزشی به ارزش و اهمیت این اکوسیستم که در تامین معیشت آنها نقش اساسی دارد، آگاه شده و خود از اجزاء کلیدی در محافظت از جنگل حرا به شمار می‌روند‌.

گفتنی است، محل کمپ‌پارک طبل، محل اسکله حرا طبل و محل گردشگری بام سهیلی سه ایستگاه آخر بازدیدهای حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همراه با محمدباقر سعادت و پروین فرشچی از اعضای هیات مدیره و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان بود که با حضور عبدالجلیل امینی رئیس شورای اسلامی شهرستان قشم انجام شد.