مشاور رئیس‌جمهور اعلام کرد:

آمادگی سازمان منطقه آزاد چابهار جهت احداث بیمارستان ۵۴۰تختخوابی منطقه

مشاور رئيس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به مشکلات متعدد چابهار درخصوص کمبود امکانات بهداشتی و درمانی، گفت: در صورت همکاری وزارت بهداشت، سازمان منطقه آزاد چابهار بیمارستان 540تختخوابی این شهرستان را احداث می‌کند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در جلسه کارگروه اقتصادی سیستان و بلوچستان که با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در محل فرمانداری چابهار برگزار شد؛ اظهار داشت: چابهار با وجود داشتن موقعیت مهم اقتصادی، تجاری و گردشگری، نیازمند زیرساخت‌های لازم در موضوعات بهداشتی، ساماندهی‌حاشیه‌نشینی و رفع دوگانگی مدیریتی است.

وی گفت: این آمادگی را داریم که با احداث بیمارستان ۵۴۰تختخوابی چابهار، این منطقه آزاد را به هاب و مرکز سلامت تبدیل کنیم.

مشاور رئیس‌جمهور بیان داشت: اهمیت منطقه آزاد چابهار و سواحل بکر آن بر کسی پوشیده نیست و برای همین رهبر معظم انقلاب هم تاکید زیادی بر توسعه سواحل مکُران و زیرساخت‌های آن دارند.

سعید محمد افزود: در طول ۲ماه گذشته مسائل و مشکلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را پیگیری و نخستین کارگروه ویژه مناطق آزاد را با حضور رئیس‌جمهور برگزار کردیم و تاکید زیادی بر اجرایی شدن کامل قوانین و مقررات مناطق آزاد ازجمله ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور شده است و دستورات مهمی در این خصوص صادر گردید.

وی با اشاره به اینکه حکمرانی در مناطق آزاد دوگانه است و باید این مسئله هر چه سریع‌تر مرتفع شود تا شاهد توسعه بهتر مناطق آزاد در تمامی زمینه‌ها باشیم، افزود: مزیت هر یک از مناطق آزاد رقابتی و ظرفیت مهمی دارند که توجه به آنان می‌تواند ایجاد اشتغال و افزایش تولید شود.

 

منطقه آزاد چابهار دارای مزیت رقابتی مناسبی نسبت به سایر مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: توسعه صادرات و توجه به گردشگری مورد تاکید است و برنامه‌های مهمی در سال‌۱۴۰۱ برای تامین زیرساخت‌های برق، آب، راه و اینترنت و سایر موارد داریم و به این اهداف دست پیدا خواهیم کرد.

سعید محمد افزود: تکمیل راه‌آهن، جاده‌ها و زیرساخت‌ها می‌تواند به توسعه بندر چابهار کمک کند و شاهد رونق و ترانزیت کالا خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۱۶۰فرصت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد در سایت دبیرخانه بارگذاری شده است و با اطلاعات و آمار کامل در دسترس مردم قرار دارد تا شاهد سرمایه‌گذاری و حضور فعالان اقتصادی باشیم.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان با بیان اینکه بندرشهید بهشتی با تکمیل راه‌آهن معنا پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: با ساخت راه‌آهن، این منطقه از بن‌بست خارج و حمل‌و‌نقل و ترانزیت آن رونق بیشتری پیدا می‌کند.

گفتنی است، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و وژه اقتصادی با استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونان استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران، نخبگان و معتمدان وارد شهرستان چابهار شدند.