اجرایی شدن طرح فراخوان «تعویض پلاک‌های قدیم خودروهای منطقه» توسط سازمان منطقه آزاد انزلی و پلیس راهور

معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی با همکاری پلیس راهور استان، طرح تعویض پلاک‌های قدیم خودروهای منطقه را با هدف ساماندهی و تعیین تکلیف پلاک‌های قدیمی باقیمانده بر روی خودروها و همچنین امکان صدور کارت سوخت برای آنان از روز شنبه ۶مهرماه به اجرا گذاشت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، کلیه مالکین و دارندگان محترم خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی می‌باید به منظور انجام مراحل اداری و اجرایی تعویض پلاک خودروهای مربوطه، با همراه داشتن مدارک ذیل، مطابق جدول زمان‌بندی اعلامی، به مرکز شماره‌گذاری خودرو منطقه به نشانی: گیلان، منطقه آزاد انزلی، کیلومتر ۳بلوار شهید فاتحی مراجعه نمایند.

بنا بر این اطلاعیه، در فاز اول اجرای این طرح ظرف دو ماه آتی و در چارچوب زمان‌بندی تعیین شده، خودروهایی که رقم آخر سمت راست پلاک آنها ۱، ۲ و ۳ می‌باشد، مشمول این فراخوان بوده و برنامه زمان‌بندی سایر خودروها نیز طی ماه‌های آتی به اطلاع عموم خواهد رسید.

طبق این گزارش، مالکین محترم خودروهای مزبور با توجه به زمان تعیین شده برای آنان، طی ماه‌های مهر و آبان سال‌۹۸ به تدریج با همراه داشتن؛ اصل پروانه تردد، کارت و شناسنامه مالکیت خودرو، اصل شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو، سند منزل و یا اجاره‌نامه معتبر به همراه قبوض آب یا برق جهت احراز محل سکونت، بیمه نامه شخص ثالث معتبر، معاینه فنی برای خودروهای مدل‌۲۰۱۴ و پایین‌تر (خودروهای عمومی با هر مدل ساخت ملزم به ارائه معاینه فنی می‌باشند)، همراه داشتن برگه عدم خلافی به‌روز (صدور و پرداخت عدم خلافی در همین مرکز صورت می‌پذیرد)، به مرکز شماره‌گذاری خودرو منطقه مراجعه نمایند و توجه داشته باشند که حضور مالک خودرو و یا وکیل ایشان با وکالتنامه معتبر الزامی است.

این اطلاعیه تصریح می‌کند، ساعت پذیرش از ۸صبح لغایت ۱۲ظهر صرفا برای خودورهایی که شماره پلاک آنان در فهرست برنامه زمان‌بندی همان روز قید شده، می‌باشد و ارائه خدمات به خودروهای پذیرش شده تا ساعت‌۱۵ عصر ادامه خواهد داشت. در عین حال خودروهایی که در برنامه زمانی تعیین شده موفق به حضور نگردند، از مراجعه در روزهای دیگر به دلیل تداخل کاری با برنامه زمانی دیگر خودروها خودداری نمایند؛ در این ارتباط تلاش خواهد شد، از این گروه از دارندگان خودرو در زمان‌بندی‌های آتی فراخوان به عمل آید.

هزینه تعویض پلاک مبلغ ۳،۵۷۷،۳۱۴ریال است که از این میزان مبلغ ۲،۰۰۰،۰۰۰ریال بابت هزینه پلاک به حساب سازمان منطقه آزاد انزلی مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان و مبلغ ۱،۵۷۷،۳۱۴ریال نیز به حساب موسسه راهگشا مطابق ضوابط و مقررات دستورالعمل پلیس واریز می‌شود. بدیهی است پرداخت هرگونه هزینه به غیر موارد فوق تحت هر عنوان ممنوع می‌باشد.

لازم به ذکر است، زمان‌بندی تعویض پلاک خودروهای با رقم آخر سمت راست ۴، ۵ و ۶ آذر و دی‌ماه جاری خواهد بود و طرح تعویض پلاک خودروهای با رقم آخر سمت راست پلاک ۷، ۸ و ۹ نیز در ماه‌های بهمن و اسفند سال‌۹۸ به اجرا درمی‌آید.

گفتنی است، مالکین محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی با مرکز شماره‌گذاری خودرو پلاک منطقه آزاد انزلی به شماره تماس ۳۴۴۳۸۱۰۳-۰۱۳ و یا به پایگاه اینترنتی سازمان منطقه آزاد انزلی به نشانی anzalifz.ir مراجعه نمایند.