مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت:

اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در جهت جذب سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، اعتماد لازم برای جذب سرمایه‌گذاران بسترسازی شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کردی در نشست با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر هفتاد پرونده سرمایه‌گذاری جاری در دست اقدام وجود دارد که در فعالیت عمرانی پروژه‌های سرمایه‌گذاران، بیش از ۲۰درصد رشد را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: باید ارتباط بین فعالیت مجموعه‌های سودده با جوامع محلی برقرار شود و فعالیت‌هایشان به نفع و سود جوامع محلی باشد.

کردی اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و دولتمردان برای توسعه سواحل مکران، بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌آهن، گاز و بندر در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تحولات عظیمی در این منطقه خواهیم بود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: پروژه راه‌آهن چابهار با تاخیر صدساله در حال نتیجه دادن می‌باشد و نویددهنده روند تحولات توسعه‌ای منطقه می‌باشد؛ با اتصال راه‌آهن به شبکه ملی می‌توانیم تجارت جهانی را متحول سازیم.

وی ادامه داد: با فراخوان دادن این مجموعه‌ها برای جذب نیروی انسانی مهار محلی، برنامه و آینده جامعی تعریف ‌نشده است و نیاز است که برای توانمندسازی مردم این منطقه هر آنچه که مزیت رقابتی ایجاب می‌کند و هر آنچه که مردم در شغلشان و یا در تاریخشان داشته‌اند را باید کمک کنیم تا بیاموزند و بهتر انجام بدهند.

کردی تصریح کرد: متاسفانه همیشه توسعه را برون‌زا دیدیم، یعنی از بیرون صنعتی را در منطقه محصور کردیم و با تخصص و دانش بیرونی فعالیت کردیم؛ این نوع فعالیت‌ها توسعه‌ای با جوامع محلی ارتباط برقرار نخواهند کرد و تا مادامی‌که این ارتباط برقرار نشود، با توسعه ناپایداری روبه‌رو هستیم که برای پایداری این توسعه باید منافع توسعه نیز بر سفرهای مردم جاری شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان خاطرنشان کرد: توسعه همگام با جوامع محلی سند مسئولیت اجتماعی را برای سازمان منطقه آزاد چابهار تدوین کرده است که بر سه مؤلفه آموزش، بهداشت و توانمندسازی استوار می‌باشد و در هرکدام از مؤلفات طرح‌های اجرایی شروع و در دست اقدام هستند.