مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد:

اجرای عملیات بازپس‌گیری زمین‌های واگذار شده به سرمایه‌گذاران منفعل در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از عزم جدی سازمان منطقه آزاد کیش برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و برخورد قاطع با سرمایه‌گذاران منفعل خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری با اشاره به احیای پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در منطقه آزاد کیش اظهار داشت: با منطق اقتصادی و سرمایه‌گذاری، به سراغ پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی رفتیم. به طور قطع هر پروژه‌ای شرایط خاص خود را دارد و ما هم بنا بر شرایط هر کدام از پروژه‌ها نسبت به شناسایی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات موجود اقدام کرده‌ایم و با سرمایه‌گذاران وارد مذاکره شدیم.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها ازجمله آفتاب با وجود پیچیدگی‌های خاص برخی مشکلات خود را حل کرده و به زودی فعال می‌شوند، گفت: در شرایط موجود باید تلاش کنیم تا پروژه‌های عمرانی به فعالیت خود ادامه دهند وگرنه متوقف کردن پروژه‌ها با هر بهانه‌ای، اقدام سختی نیست.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به سرمایه‌گذارانی که با هدف فریز زمین و مالکیت اراضی برای ساخت پروژه‌های عمرانی اقدام می‌کنند، گفت: در حال حاضر تمامی اراضی از طریق مزایده و با الزام حضور سه متقاضی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

وی افزود: زمینی که دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان در هر مترمربع قیمت‌گذاری شده بود، طی فرآیند مزایده به قیمت ۹میلیون تومان در هر مترمربع به سرمایه‌گذاران واگذار شد.

مظفری تاکید کرد: تمام سرمایه‌گذارانی که با هدف مالکیت زمین و ایجاد سود از طریق فریز اراضی واگذار شده، در جزیره کیش سرمایه‌گذاری کردند، شناسایی شده و به طور قطع اگر سرمایه‌گذاری پس از واگذاری اراضی متناسب با زمان‌بندی ساخت و ساز پروژه را انجام ندهد‌،‌ اراضی مورد نظر از آنها پس گرفته می‌شود و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بدنه دستگاه‌های قضایی برای برخورد با مشکلات این گونه سرمایه‌گذاران گفت: برای ایجاد فضای امن جهت فعالیت سرمایه گذاران درصورت نیاز، روند پس‌گیری زمین‌ها را تا بالاترین سطح قضایی یعنی دادستان کل کشور و وزیر دادگستری دنبال می‌کنیم، البته  قوه قضائیه در این موضوعات با ما همکاری دارد‌.

وی ادامه داد: در سازمان منطقه آزاد کیش با تمام ارتباطات ناسالم و فساد اداری به جد برخورد می‌کنیم و در این زمینه با کسی تعارف نداریم‌. با افراد متخلف در سازمان برخورد حذفی خواهیم داشت و موضوع را در قوه قضائیه هم پیگیری خواهیم کرد؛ چراکه جذب سرمایه‌گذار نیاز به ایجاد فضای مطمئن دارد.

مظفری با تاکید بر اینکه تمام سرمایه‌گذارانی را که با هدف فریز زمین فعالیت می‌کنند،  شناسایی کرده‌ایم؛ گفت: به طور قطع از واگذاری اراضی و ارائه پروژه به این سرمایه‌گذاران پرهیز می‌کنیم و در یک سال آینده روند اعتبارسنجی سرمایه‌گذاران اجرا می‌شود؛ چرا که معتقدیم منابع ملی و بیت‌المال نباید در دست افراد نااهل بیفتد.

مظفری با بیان اینکه در حال محدود و متوقف کردن سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز واحدهای مسکونی هستیم، اظهار داشت: بیش از ۱۵هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کیش وجود دارد و بنا بر سیاست‌های جدید سازمان، ساخت واحد مسکونی در جزیره بسیار محدود می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش از اولویت اجرای پروژه‌های خاص در جزیره کیش خبر داد و گفت: جزیره کیش یک گنج است که باید تمام فرصت‌های آن شناسایی شود. وجود ۴۲کیلومتر ساحل، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و مزیت‌های این منطقه است که  برای حفظ این مزیت ارزشمند باید ساخت و ساز بدون برنامه در سواحل کیش مهار شود.

مظفری از آغاز پروژه ساخت هتل هفت ستاره در کیش خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه عملیاتی اجرایی این پروژه آغاز شده است‌. البته توصیه ما به هتل‌سازان این است که در کنار ساخت هتل، مجموعه‌های ورزشی استانداردی هم ایجاد شود تا هر دوی این پروژه‌ها اقتصادی شوند.

وی درباره کمرنگ شدن جاذبه‌های تجاری و خرید در کیش تاکید کرد: زمانی برگ سبز در مناطق آزاد ازجمله کیش، جذابیت بسیار زیادی برای مسافران داشت؛ اما امروز شاهد آ‌ن هستیم که مراکز بزرگ تجاری در بسیاری از شهرها ساخته شده است و دیگر مراکز تجاری نمی‌توانند جاذبه گردشگری کیش باشند.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در پایان گفت: از سوی دیگر با حذف کالای همراه مسافر، تفاوت قیمت برای مسافران از بین رفته است؛ بنابراین باید به دنبال جاذبه‌های دیگری برای جذب گردشگر در کیش باشیم.