مدیر جذب سرمایه‌گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد:

اجرای ۸۰طرح سرمایه‌گذاری جدید در سال‌۱۴۰۰ در منطقه آزاد ماکو

مدیر جذب سرمایه‌گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و ایجاد شرایط مطلوب سرمایه‌گذاری توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در حال حاضر تعداد 80طرح سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو در حال اجرا است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، آرش یوسف‌زاده با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم است، افزود: در حال حاضر ۵۷طرح در حوزه صنعت، ۱۶طرح در حوزه کشاورزی و ۷طرح در حوزه گردشگری در حال انجام عملیات اجرایی است.

وی، اشتغال ایجاد شده در فاز ساخت از محل اجرای طرح‌های مذکور را ۱۸۷۹نفر اعلام کرد و اظهار داشت: بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری داخلی و ۱۳میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری خارجی تاکنون محقق گردیده است.

یوسف‌زاده با اشاره به اینکه با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در حال اجرا به میزان ۱۵۰هزار میلیارد ریال و ۱۷۰۰میلیون دلار به صورت ارزی حجم سرمایه‌گذاری محقق می‌شود،‌ عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود برای بیش از ۴۵۰۰نفر اشتغال ایجاد گردد.

مدیر جذب سرمایه‌گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان خاطرنشان کرد: از پروژه‌های مهم می‌توان به طرح‌های کشت و صنعت کرم‌آباد و حضور هلدینگ‌ها و شرکت‌های مطرح کشور منجمله شستا، یک‌و‌یک، صباح، بانک زمین، گلخانه ۲۵هکتاری و باغ پسته ۲۰۰هکتاری در حوزه کشاورزی و طرح‌های احداث مجتمع پتروشیمی پردیس آذربایجان در پلدشت با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱٫۶میلیارد دلار ارزی‌، فاز سوم تولید فروسیلیکو منگنز، تولید ترانسفورماتور، تولید فوم و در حوزه گردشگری طرح‌های پیست اسکی و هتل سروش سام‌مهر، هتل‌های ماکو (۵ستاره ماوی)، پلدشت و بازرگان و شهرک لجستیک بازرگان اشاره نمود.