معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

احداث و اجرای ۱۷پروژه شاخص کمپ‌پارک و اسکله گردشگری در قشم

پس از سفر رئیس دولت تدبیر و امید به جزیره قشم در سال‌1394 و با دستور ویژه وی، توسعه فضاهای گردشگری جزیره در دستورکار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت که نتیجه آن احداث و اجرای 17پروژه شاخص شامل کمپ‌پارک‌ها و اسکله‌های گردشگری از سال‌94 تاکنون بوده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم در تشریح عملکرد این معاونت در حوزه توسعه فضاهای گردشگری در دو دولت یازدهم و دوازدهم گفت: ۱۰کمپ‌پارک از سال‌۹۴ تاکنون در نقاط مختلف جزیره قشم احداث شده و هم‌اکنون چهار کمپ‌پارک نیز در دست احداث است.

محرم بهاروند با اشاره به اینکه اجرای پروژه اسکله‌های سهیلی، طبل و کندآلو نیز از دیگر دستاوردهای این دوران است، افزود: احداث این پروژه‌ها نقش مهمی در توسعه فضاهای گردشگری و دسترسی آسان گردشگران در سراسر جزیره به خدمات رفاهی دارد.

به گفته وی، در دولت تدبیر و امید کمپ‌پارک‌های ساحل جنوبی به مساحت ۷هکتار و اعتبار ۷۰میلیارد ریال، آفتاب به مساحت ۱۰هکتار و اعتبار ۱۵۰میلیارد ریال، سوزا به مساحت چهار و نیم هکتار و اعتبار ۴۰میلیارد ریال، هلر به مساحت یک و نیم هکتار و اعتبار ۲میلیارد ریال، ایران زمین به مساحت دو و نیم هکتار و اعتبار ۴۵میلیارد ریال، ریگو شش و نیم هکتار و اعتبار ۳۰میلیارد ریال و لافت به مساحت یک و نیم هکتار و اعتبار ۲۵میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

بهاروند اظهار کرد: همچنین فاز اول کمپ‌پارک سلخ به مساحت یک و نیم هکتار و اعتبار ۳۰میلیارد ریال و فاز اول کمپ‌پارک درگهان به مساحت شش هکتار و اعتبار ۴۰میلیارد ریال و دو فاز طرح آبکناری جزایر ناز به مساحت ۱۰هکتار و اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال در این دوران به بهره‌برداری رسید.

به گفته معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، کمپ‌پارک‌های دولاب، گوری، گوران و مسن نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح آبکناری جزایر ناز نیز به منظور دسترسی مناسب مردم به سواحل جزیره و ساماندهی و بهره‌برداری ایمن از ورزش‌ها و تفریحات دریایی و هوایی این منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال و در دو فاز به مساحت فعلی ۱۰هکتار در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید و دورنمای اجرای کامل این طرح در مساحتی به میزان ۱۰۰هکتار است.

بهاروند بیان کرد: اسکله تفریحی سهیلی با اعتبار ۶۵میلیارد ریال که شامل ساماندهی اسکله، آسفالت محوطه، پارکینگ، بلوار ورودی و روشنایی اسکله است و اسکله تفریحی طبل با اعتبار ۱۰میلیارد ریال و در زیربنای ۲هزار مترمربع در این دوران به بهره‌برداری رسید.

به گفته معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، فاز اول اسکله کندآلو نیز با اعتبار ۷۰میلیارد ریال، شامل بلوار دسترسی، پارکینگ، سیستم روشنایی، محوطه‌سازی وکانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در سال‌۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.