مشاور رئیس‌جمهور در آیین از سرگیری ساخت پل خلیج‌فارس مطرح کرد:

احداث پل خلیج‌فارس قشم در راستای راهبرد جهانی کردن مناطق آزاد ایران

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: عملیات اجرایی پروژه عظیم پل خلیج‌فارس با توجه ویژه آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری و در راستای عملیاتی کردن راهبرد جهانی کردن مناطق آزاد کشور، امروز و پس از سال‌ها وقفه مجددا آغاز شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در آیین آغاز به‌کار مجدد اجرای پروژه عظیم پل خلیج‌فارس قشم اظهار داشت: مناطق آزاد کشور در دولت سیزدهم، دو راهبرد مردمی کردن و جهانی کردن را در دستورکار دارند و احداث پل خلیج‌فارس نیز در راستای عملیاتی نمودن این راهبردها است.

وی ادامه داد: اجرای کامل چهار رکن طرح جامع ارتباطی خلیج‌فارس، شامل احداث پل، توسعه بندر کاوه، احداث بزرگراه و راه‌آهن در این منطقه برای تکمیل کریدور شمال-جنوب دارای اهمیت بالایی است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به ظرفیت‌های بندر کاوه برای پهلوگیری کشتی‌های تجاری بین‌المللی، عنوان کرد: پس از احداث پل خلیج‌فارس و توسعه بندر کاوه، بهره‌مندی از توانمندی این بندر برای تکمیل ظرفیت‌های تجاری بندر شهید رجایی نیز در دستورکار خواهد بود.

به گفته عبدالملکی؛ عملیات عمرانی پل خلیج‌فارس و اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی از طریق این پل، با اخذ مجوزهای لازم و رعایت تمامی ملاحظات زیست محیطی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: از مسئولان دولت قبل بابت توقف پروژه پل خلیج‌فارس گلایه داریم و ناراحت هستیم و آنها باید نسبت به عملکرد خود جوابگوی مردم باشند.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تامین مالی ساخت پل خلیج‌فارس در سه بخش انجام می‌شود، افزود: یک بخشی را دولت، بخش دیگری را سازمان منطقه آزاد قشم و قسمت سوم منابع مالی از طریق فاینانس و سرمایه‌گذار خارجی تامین خواهد شد.

عبدالملکی در ادامه با اشاره به جایگاه مناطق آزاد کشور در بحث اقتصاد کشور، اظهار نمود: مناطق آزاد مولد انقلاب هستند و این مسئله در بند‌۱۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اذعان داشت: سال‌۱۳۵۷ نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان بود؛ درحالی که بشریت به سرعت به سمت اضمحلال می‌رفت، این مسیر متوقف و تاریخ جدیدی باز شد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مسیر و جایگاه انسان و بشریت را به سمت عزت و افتخار تغییر داد، خاطرنشان کرد: در بخش زیرساخت‌ها طی ۴۴سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و ایرانی‌ها در بحث امید به زندگی بالاترین رشد را در دنیا داشته‌اند.