احداث کشتارگاه صنعتی در منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاری ۲۰۰میلیارد ریالی

اولین کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاری ۲۰۰میلیارد ریالی و با اشتغال‌زایی بیش از ۱۰۰نفر، احداث می‌شود. به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل کشتارگاه صنعتی آرمان ارس با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث اولین کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس از ۳ماه گذشته آغاز شده و این کشتارگاه در بهار‌۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد. امیر […]

اولین کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاری ۲۰۰میلیارد ریالی و با اشتغال‌زایی بیش از ۱۰۰نفر، احداث می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل کشتارگاه صنعتی آرمان ارس با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث اولین کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس از ۳ماه گذشته آغاز شده و این کشتارگاه در بهار‌۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

امیر آتش‌باری افزود: با بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی ارس، شاهد اشتغال‌زایی بیش از ۱۰۰نفر در این واحد صنعتی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت ۵۰۰راس دام سبک شامل گوسفند و ۵۰راس دام سنگین شامل گوساله و گاو برای هر شیفت کاری فعالیت خواهد کرد و این توان را داریم که تا ۳شیفت در هر روز فعالیت کنیم.

آتش‌باری با اشاره به اهداف احداث کشتارگاه صنعتی در منطقه آزاد ارس، تصریح کرد: ارائه گوشت سالم، بهداشتی و براساس بالاترین استانداردهای دامپزشکی در منطقه آزاد ارس و استان آذربایجان شرقی ازجمله اهداف راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی آرمان ارس است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰میلیارد ریال احداث می‌شود و بخش مجهزی برای بسته‌بندی انواع محصولات گوشتی و دامی نیز در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

آتش باری با اشاره به اینکه علاوه بر گوشت شقه شده، انواع فرآورده‌های گوشتی و دامی به عنوان محصول این کشتارگاه عرضه خواهد شد، افزود: فرآوری سایر قسمت‌های دام همچون روده، پودر خون و پودر استخوان که مصرف صنعتی، پزشکی و غذایی دارند در این مجتمع صورت خواهد گرفت و این محصولات برای ارزآوری بیشتر به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

آتش‌باری در ادامه گفت: برای نمونه روده دام به عنوان یک محصول ارزآور و صادراتی، در تولید نخ بخیه کاربرد دارد و می‌توانیم با سایزبندی، شستشو و بسته‌بندی، این محصول را  به کشورهای اروپایی صادر کنیم.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی آرمان ارس، اولویت اولیه فعالیت این کشتارگاه را توسعه صنعت دامپروری منطقه عنوان کرد و گفت: با داشتن یک کشتارگاه تمام صنعتی، دامپروری‌های مستقردر منطقه می‌توانند به توسعه فعالیت‌های خود پرداخته و از فروش و ذبح محصولات خود به بهترین شکل و مناسب‌ترین قیمت اطمینان داشته باشند.