اخذ مجوز بورسیه ۳۰دانشجوی خارجی در پردیس ارس دانشگاه تبریز

مجوز بورسیه ۳۰دانشجوی خارجی توسط پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز دریافت شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رئیس دانشگاه تبریز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: جذب دانشجویان خارجی جزء اولویت‌های دانشگاه تبریز است و پردیس بین‌المللی ارس این دانشگاه پتانسیل‌های بالایی در این زمینه دارد.

میررضا مجیدی تاکید کرد: صنایعی که در منطقه آزاد ارس مستقر هستند و ظرفیت‌های بالای گردشگری به این موضوع کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت، خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز می‌تواند به کمک بخش‌های تحقیق و توسعه صنایع مستقر در ارس آمده و در زمینه بهبود کیفیت کالاهای تولیدی با صاحبان صنعت همکاری کند.

مجیدی گفت: ارتباط و همکاری با اساتید دانشگاه‌های قفقاز و اوراسیا با دانشگاه‌های ارس نیز جزء برنامه‌های آتی است.

رئیس دانشگاه تبریز تصریح کرد: براساس برنامه‌های تعریف شده، واحد بین‌الملل انجمن بازاریابی ایران در شمال غرب کشور در منطقه آزاد ارس راه‌اندازی می‌شود.

مجیدی افزود: کارگاه‌های آموزشی متناسب با نیازهای صنایع منطقه توسط دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در ارس، عنوان کرد: همکاری مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه تبریز با شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد ارس، به توسعه صنعتی استان کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تاکید کرد: تیم تحقیقاتی مشترک دانشگاه‌های ترکیه و دانشگاه تبریز در حوزه‌ها و  زمینه‌های مورد نظر  فعالیت خواهند کرد.

مجیدی گفت: در بحث گردشگری حضور انجمن علمی گردشگری و کانون علمی گردشگری دانشگاه تبریز که  تور لیدرهای گردشگری متشکل از دانشجویان هستند، می‌توانند در زمینه گردشگری ارس هم ایفای نقش ‌کنند.

رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز نیز در ادامه جلسه گفت: مجوز بورسیه ۳۰دانشجوی خارجی برای تحصیل در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز، اخذ شده است.

سیدصمد حسینی افزود: انتقال دانشجویان ایرانی که مشغول به تحصیل در آذربایجان، ارمنستان و نخجوان هستند نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه تاکید کرد: وام کم‌بهره برای دانشجویان پردیس ارس دانشگاه تبریز با معرفی به بانک و از طریق صندوق رفاه دانشگاه با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس، تعلق می‌گیرد.

محسن نریمان گفت: دانشگاه تبریز یکی از برندهای مهم دانشگاهی کشور است و از هر نوع فعالیت دانشگاه تبریز در منطقه آزاد ارس حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به حمایت از حضور اساتید و دانشجویان خارجی و ایرانی ‌در ارس خاطرنشان کرد: افزایش فعالیت دانشگاهی باعث معرفی بیشتر ارس در سطح کشور و مجامع بین‌المللی خواهد شد.